Nieuwerwetse 'oldtimers' in Autotron Rosmalen

Bron: Ingezonden persbericht
Ingezonden persbericht

18 oktober 2001

Publieke primeur voor Nederland op 3 en 4 november Nieuwerwetse 'oldtimers' in Autotron Rosmalen

Op zaterdag 3 en zondag 4 november heeft Autotron Rosmalen een primeur op autogebied: de collectie van Autotron wordt dan tijdelijk uitgebreid met twee nieuwerwetse 'oldtimers': de Sabre Six en Windsor. Het publiek heeft deze auto's van de Nederlandse autofabrikant Empire Car Company nog nergens kunnen bekijken, maar nu staan ze het hele weekend opgesteld in het museum van Autotron Rosmalen.

Naast de twee modellen zal er ook een presentatie-chassis van de auto te zien zijn. Tevens zullen medewerkers van Empire Car Company aanwezig zijn om meer te vertellen over de auto's.

Sabre Six
De Empire Sabre is een two seats roadster met een klassieke look. De auto is 4,5 meter lang en leverbaar met verschillende motoren: een 2.4 of 2.9 met een vermogen van 200pk. De koper van de auto kan kiezen uit verschillende opties voor het interieur zoals drie verschillende houtsoorten, kleurstelling en uitvoering. Standaard is de auto al voorzien van inrijbeveiliging, ABS en elektrische ramen.

Windsor
De Windsor heeft, in tegenstelling tot de Sabre Six, meer de uitstraling van een limousine. Het is een vierdeurs sedan en ook zeer geschikt voor officiële verplichtingen. De auto beschikt over een 2.9 V6 motor, automaat. Daarnaast voldoet de auto aan alle eisen die de limousinerijder aan zijn automobiel stelt: stijlvol, comfort en natuurlijk de 'look' van een limousine.

Empire Car Company
De autofabrikant Empire Car Company is een nieuwe Nederlandse speler op de internationale automarkt. De kenners zullen de twee modellen wellicht al herkennen, maar dan onder de merknaam Royale. Van dit Britse bedrijf heeft Empire Car Company alle rechten van de auto's overgenomen. Onder eigen naam produceert Empire Car Company nu op jaarbasis zo'n 60 auto's; allemaal met de modernste technieken, maar met de uitstraling van een oldtimer.

Autotron Rosmalen
Autotron Rosmalen is op 3 en 4 november geopend van 10.00 uur tot 17.00 uur. De entree is gratis voor kinderen tot en met 3 jaar, voor kinderen van 4 t/m 11 jaar bedraagt de toegang fl. 12,50 en voor volwassenen fl. 17,50. Het bijbehorende Autopretpark is echter gesloten. Autotron is makkelijk te vinden aan de A50 's-Hertogenbosch-Nijmegen door de ANWB-borden te volgen.

Noot voor redacties