Politieberichten stad Utrecht

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 4-11-2001

Politieberichten stad Utrecht, 09.30 uur
Feest beëindigd

UTRECHT Zondagochtend om kwart voor drie heeft de politie in een bedrijfspand aan de Molenstein in De Meern een illegaal feest beëindigd. Ongeveer 300 feestgangers waren aanwezig. Een 26-jarige organisatrice uit Den Haag verklaarde dat het om een verjaardagsfeest ging. De politie constateerde dat de situatie binnen brandgevaarlijk was door slingers, landbouwzeil en lampjes en het grote aantal bezoekers.
Er was voor dit feest geen vergunning afgegeven. Een half uur nadat was gesommeerd de zaak te ontruimen was dat ook het geval. De vijf bierpompen, een biertankwagen, een snackwagen en een toiletwagen waren vertrokken.

De afdeling bijzondere wetten van de politie zal in contact treden met de gemeente over de maatregelen tegen de organisatrice.

Openlijk geweld

UTRECHT Zondagochtend om twee uur werden drie dronken mannen uit Utrecht, Roermond en Nijmegen van 27, 29 en 26 jaar op de Lemelerberg aangehouden omdat zij geparkeerde autos hadden vernield. Buurtbewoners zagen de mannen op de daken van de autos lopen en wisten hen daarvan af te trekken. Bij nader onderzoek bleken nog drie autos te zijn beschadigd. Er werd een raam ingeslagen, een deuk in een auto getrapt en een antenne afgebroken. De drie zijn overgedragen aan de politie en ingesloten voor nader verhoor.

Poging beroving

UTRECHT - Zaterdagavond om half negen werd op het Neude een 24-jarige man aangehouden die kort daarvoor een 18-jarige meisje uit Utrecht had bedreigd met een pistool. Zij had geld gepind waarna zij door de man werd gesommeerd het bedrag af te geven. Hij zette zijn daden kracht bij door te dreigen met een pistool.
Op dat moment kwam de politie langs en de overvaller ging er als een haas vandoor. Op het Neude kon de man worden aangehouden. Het pistool bleek een neppistool te zijn. De overvaller is voor nader onderzoek ingesloten. De juiste identiteit van de man kon niet worden vastgesteld omdat hij geen identiteitspapieren bij zich had.