Twentsche Kabel Holding komt met winstwaarschuwing

Datum nieuwsfeit: 05-11-2001
Bron: Twentsche Kabel Holding NV
Twentsche Kabel Holding NV

N.V. Twentsche Kabel Holding (TKH)

TKH verwacht winstdaling voor 2001

Als gevolg van de toenemende terughoudendheid tot investeren door de ICT- en Telecomsector, alsmede verslechterde algemene economische omstandigheden, gaat N.V.Twentsche Kabel Holding (TKH) niet langer uit van een ongeveer gelijkblijvend resultaat in 2001 ten opzichte van het voorgaande jaar (EUR 31 miljoen). Verwacht wordt dat de winst uit gewone bedrijfsvoering over 2001 circa 35% lager zal uitkomen in vergelijking tot 2000. Het resultaat voor bijzondere baten en lasten zal daarmee uitkomen op circa EURO 20miljoen.

De gevolgen van de terughoudendheid binnen de ICT- en Telecomsector hebben met name invloed op de bedrijfsontwikkeling binnen de kabelgroep en in mindere mate binnen de technische handelsgroep.

Dankzij verschuivingen in de productmix zal de omzet nog beperkt toenemen ten opzichte van vorig jaar. Deze verschuivingen in combinatie met overcapaciteit op de glasvezelmarkt, leiden echter tot een minder gunstige marge-ontwikkeling. Daarnaast heeft onderbezetting binnen enkele productielocaties een negatieve invloed op het resultaat.

Het valt op dit moment niet aan te geven wanneer de investeringsbereidheid van de in beginsel structureel sterk groeiende ICT- en Telecomsector zich zal herstellen. Aanpassing aan de gewijzigde marktomstandigheden zal naar verwachting leiden tot een bijzondere last van EUR 5 miljoen. TKH bereidt zich hiermee tevens voor op een economisch herstel. De uitbouw van de technische handelsactiviteiten, verdere concentratie op speciaalkabels en de ontwikkeling van nieuwe kabelsystemen voor optische netwerken, waaronder modulaire kabelsystemen, die flexibele oplossingen voor netwerken met zich meebrengen, bieden in de huidige en toekomstige markt een gunstig perspectief.

Haaksbergen, 5 november 2001

Raad van Bestuur

Voor nadere informatie: J.M.A. (Alexander) van der Lof MBA, voorzitter Raad van Bestuur Tel. (053) 5732 901

Internet site: www.tkh.nl