Overname door Trinity Industries van Thrall afgerond

TRINITY INDUSTRIES, INC.

Volledig samengaan Trinity Industries en wagonproducent Thrall

Volledig samengaan van Trinity Industries en wagonproducent Thrall

Trinity Rail Group, Inc. gaat een volledige reeks producten leveren ten behoeve van het railtransport.

Dallas - Trinity Industries, Inc. (NYSE: TRN) kondigde vandaag aan dat de overname van Thrail Car Manufacturing Company rond was. Het nieuwe, samengevoegde bedrijf van Trinity Industries, Trinity Rail Group, Inc., zal een volledige reeks van wagons ontwerpen en bouwen in haar fabrieken in de VS en Europa.

De gecombineerde wagonproducent, Trinity Rail Group, Inc., wordt bestuurd door een combinatie van directeurs die afkomstig zijn uit de bedrijven van Trinity en Thrall. Michael E. Flannery, vroegere vice-voorzitter van Thrall, werd benoemd tot algemeen directeur van de samengevoegde organisatie en hij zal verantwoording afleggen aan Tim Wallace, voorzitter en president-directeur van Trinity Industries, Inc. De Trinity Rail Group zal vier operationele divisies hebben die zullen staan onder Flannery's beheer. Martin Graham, vroeger president en algemeen directeur van Thrall, zal de directie voeren over Thrall Trinity Freight Car. Patrick Wallace, voorheen president directeur van Trinity's goederenwagondivisie zal worden aangesteld als president van Trinity Rail Components & Repair. Jeffrey Marsh, huidig president van Trinity Tank Car, blijft in die rol. Theis Rice, voorheen algemeen Europees directeur zal de gecombineerde Europese railactiviteiten van Trinity en Thrall overzien. Craig Duchossois, directeur van Duchossois Industries, Inc. en vroeger voorzitter van Thrall, zal zitting nemen in de raad van commissarissen van Trinity Industries.

'Het samengaan van de spoorwegwagonproductie van Trinity Industries' met die van Thrall Car Manufacturing Company, combineert de professionele talenten en de diverse productlijnen van de twee bedrijven tot één geheel, waardoor wij onze afnemers beter van dienst kunnen zijn. Ik ben blij, dat we Mike Flannery en de staf van Thrall bij ons bedrijf welkom mogen heten en wij zien uit naar de nieuwe mogelijkheden die deze combinatie oplevert,' zei Tim Wallace, voorzitter en president directeur van Trinity Industries.

Mike Flannery, de directeur van de Trinity Rail Group, merkt op: 'Deze combinatie omvat twee leiders binnen de railvrachtindustrie. De combinatie resulteert niet alleen in de omvangrijkste lijn van producten in de industrie, maar het biedt ons ook de middelen om nieuwe producten en diensten te ontwikkelen over een groot scala van markten. Trinity Rail Group creëert een niet eerder vertoond platform waarmee een drastische efficiency verbetering mogelijk wordt binnen de toeleveranciers voor railtransportmiddelen.'

Trinity Industries, Inc, met het hoofdkwartier in Dallas, Texas, is een van Amerika's grootste en meest gediversifieerde bedrijven. Trinity bewerkt de markt via vijf hoofdsegmenten: Trinity Rail Group, het Inland Barge Segment, het Parts and Services Segment, het Construction Products Segment en het Industrial Products Segment. De website van Trinity is te vinden op www.trin.net .

Web site: www.trin.net

Media, Nancy Farrar van Farrar Public Relations, +1 214-929-3298, of (nancyh829@aol.com) , voor Trinity Industries, Inc.; of investeerders, Jim Ivy van Trinity Industries, Inc., +1 214-589-8090

05 nov 01 09:34