Osama Bin Laden meest gezochte persoon op Internet

Ingezonden persbericht

Lycos Top 10 van oktober

Osama Bin Laden meest gezochte persoon

Haarlem, 5 november 2001 - De Logo's en Ringtones zijn verslagen! Nadat de zoekterm Logo's en Ringtones een groot aantal maanden achtereen op één stond is deze ingehaald door Osama bin Laden. Osama bin Laden, de meest gezochte persoon in de wereld, wordt verantwoordelijk gehouden voor aanslagen op het World Trade Center in New York en het Pentagon in Washington. Uiteraard ontbreken ook de favorieten Dragonball Z, Playstation 2 en Pokémon niet in de Lycos Top 10.

De zoekterm Nostradamus bleek deze maand eveneens hoog te scoren. Reden voor de populariteit van deze bekende profeet is de circulatie van één van zijn uitspraken naar aanleiding van de terreuraanslagen in Amerika.

Dat de real-life soap populair is en blijft bij het Nederlandse publiek, mag blijken uit de zoektermen Big Brother en K-otic. Big Brother is binnengekomen op 3. K-otic, de spin-off van Starmaker, neemt de nummer tien positie in.

Nieuw in de Top 10 lijst is de term Harry Potter. Harry Potter, de hoofdpersoon uit de boeken van J.K. Rowling zal tijdens de kerst in de Nederlandse bioscopen te zien zijn. Nederlandse fans van Harry Potter zijn momenteel druk op zoek naar trailers van deze film.

De Lycos Top 10*

1) Osama Bin Laden (7)

2) Logo's & Ringtones (1)

3) Big Brother (-)

4) Nostradamus (3)

5) Dragonball Z (2)

6) Pokemon (4)

7) Playstation (-)

8) Harry Potter (-)

9) Jennifer Lopez (9)

10) K-otic (-)

* Algemene onderwerpen, zoals het weer, het nieuws, mp3's, maar ook bedrijfsnamen worden bij het samenstellen van de Lycos Top 10 buiten beschouwing gelaten - de Lycos Top 10 is samengesteld aan de hand van de meest populaire zoektermen van afgelopen maand. De Lycos Top 10 is ook te lezen op www.lycos.nl/channels/specials/top50.html.

"Lycos.nl is één van de meest bezochte zoekmachines in Nederland en dat is ook niet verwonderlijk", aldus Joost Boermans, woordvoerder van Lycos Nederland. "Omdat wij voor onze klanten de beste sites selecteren, krijgen zij wat ze zoeken. Hiervoor is zelfs een speciale redactie in het leven geroepen. Deze redactie stelt de Link Directory samen, voorziet de geselecteerde sites van een korte beschrijving en zet het Lycos-hondje er als herkenningsteken bij. De klant weet dan dat hij of zij iets goeds krijgt."

Noot voor redacties