Mededeling Euronext over wijziging eisen jaarverslagen

Datum nieuwsfeit: 05-11-2001
Bron: Euronext Brussels

Euronext Brussels

Euronext deelt mee - 05/11/2001

Mededeling 7-02 met betrekking tot de inhoud van het management discussion and analysis-verslag in jaarverslagen

Deze mededeling zal in werking treden tegelijkertijd met het in voege treden van het ministerieel besluit van 6 september 2001 tot goedkeuring van wijzigingen van de marktregels van Euronext Brussels.

Het management discussion and analysis-verslag in jaarverslagen bestaat uit de volgende onderdelen:

a) de veranderingen die zich in de loop van het afgelopen boekjaar of sedert het begin van het boekjaar hebben voorgedaan in de bedrijfsleiding, de accountants, de hoofactiviteiten van de Uitgevende Instelling (met name de significante aankopen en verkopen) en de aandeelhouders voorzover deze gekend zijn door de Uitgevende Instelling;

b) de door de Uitgevende Instelling uitgestippelde strategie om haar doelstellingen te bereiken, d.w.z. activiteiten, overnamebeleid en andere factoren;

c) de met de strategie verbonden risicos die voortvloeien uit wijzigingen in de wisselkoersen of rentevoeten, uit een geëvolueerde economische groei, uit politieke risicos, uit de koers van de grondstoffen, uit de omgeving, de concurrentie of andere factoren;

d) de mechanismen die worden gebruikt om deze risicos te beperken, met name de betrouwbaarheid van de financiële informatie, de efficiëntie van de bedrijfsprocessen, de naleving van de toepasselijke wetgeving en reglementen of andere factoren;

e) een management discussion and analysis-verslag over de financiële situatie van de Uitgevende Instelling, de evolutie ervan en de resultaten. Hier kan eventueel een analyse aan worden toegevoegd per activiteitensector of per geografische zone, indien dit nodig zou zijn;

f) de toelichting van de Uitgevende Instelling op elke gebeurtenis of onzekerheid, die de Uitgevende Instelling redelijkerwijs van belang acht voor de gebruikers van de jaarrekening.

Bron: Euronext
Provider: Euronext Brussels