Stork bouwt mee aan nieuwe business jet van Dassault

Stork Groep NV

05-11-2001

Stork bouwt mee aan nieuwe business jet van Dassault

De Franse luchtvaartonderneming Dassault Aviation heeft Stork opdracht verstrekt voor het ontwerp en de levering van de bewegende delen van de vleugels voor Dassault's nieuwe business jet de Falcon "7X". Het gaat hierbij om de zogenaamde 'flaps', rolroeren en spoilers. De opdracht vertegenwoordigt voor Stork een waarde van meer dan EUR 100 miljoen, gespreid over een periode van ruim tien jaar.

De volledig nieuwe Dassault Falcon "7X" business jet zal begin 2005 vliegen. De ontwerp- en productiewerkzaamheden bij Fokker Aerostructures in Papendrecht, zijn met onmiddellijke ingang gestart.

Dassault Aviation is een vooraanstaande Europese luchtvaartonderneming in zowel het civiele als het militaire marktsegment.

Storks bestuursvoorzitter Aad W. Veenman: 'We zijn er zeer content mee dat we deel mogen uitmaken van het Dassault Falcon "7X" team. Dassault, een toonaangevende aerospace onderneming, is een voor Stork belangrijke nieuwe klant'.

Fokker Aerostructures ontwerpt en produceert structuurdelen voor toestellen van toonaangevende vliegtuigbouwers. Het bedrijf maakt deel uit van de Stork Aerospace groep. In 2000 realiseerde deze groep een omzet van EUR 585 miljoen van de totale Stork omzet van EUR 2,6 miljard.

Informatie voor de pers:
Stork N.V.