Belgacom Skynet lanceert Skynet Security Pack

Bron: Belgacom
Belgacom

5 november 2001

Lancering van het Skynet Security Pack:
De veilige internetoplossing van Belgacom Skynet

Het internet wordt voor steeds meer bedrijven en particulieren een belangrijk communicatie- en informatiemedium. Voor veel mensen is het internet zelfs al onmisbaar geworden. In de hele wereld is het aantal internauten tussen januari 2000 en augustus 2001 gestegen van 254 miljoen naar 513 miljoen (bron: NUA). Met ruim 1,26 miljoen aansluitingen, moet België daarbij niet onderdoen. De laatste cijfers van de ISPA (Belgische vereniging van ISP's) geven aan dat het aantal aansluitingen tijdens het laatste trimester van 2001 gestegen is met 9%.

In die context is veiligheid op het internet meer dan ooit een doorslaggevend criterium geworden om het succes van het medium bij het publiek te verzekeren of zelfs te verhogen. Er gaat immers geen week voorbij zonder dat een nieuw virus opduikt en in enkele uren de wereld rondgaat. De DSL-technologie en in het bijzonder ADSL, die in België een enorme groei kent, ontsnapt niet aan die gevaren. Deze technologie is ontegensprekelijk een stap vooruit in de ontwikkeling van het internet, maar houdt eveneens risico's in. Een ADSL-aansluiting geeft immers permanent toegang tot het net, waardoor het risico op hacking alleen maar toeneemt.

Deze vaststelling heeft Belgacom Skynet ertoe aangezet een commerciële overeenkomst te sluiten met Symantec, wereldwijd erkend voor zijn beveiligde internetoplossingen. Dankzij dit aanbod Skynet Security Pack zullen klanten van Belgacom Skynet veel veiliger kunnen surfen op het net.

Skynet Security Pack
Het package1 ter waarde van +/- 84,4 euro (3.400 BEF) wordt gratis aangeboden aan klanten met Skynet ADSL Plus, Net Addict, Net Comfort en zal binnenkort desgewenst ook beschikbaar zijn voor de andere klanten. Het omvat de volgende voordelen:

* Een antivirusprogramma met automatische updating, waardoor de klant beschermd wordt tegen computervirussen, en vooral tegen virussen in de attachments van elektronische post.

* Een antihackingsysteem (« firewall ») dat een computer beschermt tegen aanvallen van hackers door niet-toegelaten verbindingen te blokkeren, en dat de gebruiker waarschuwt bij elke poging tot inbraak in het systeem.

* Een programma voor ouderlijk toezicht: dankzij de « Parental Control » software kan de klant voor elk lid van het gezin - en voornamelijk voor kinderen - verschillende regels configureren voor de toegang tot het internet.

* Respect voor privacy: het programma biedt een bijkomende controle, waardoor vermeden kan worden dat een elektronisch adres of een kredietkaartnummer verstuurd wordt naar een onbeveiligde site.

Alle informatie over deze nieuw dienst wordt door Belgacom Skynet ter beschikking gesteld op het adres security.skynet.be, een site die volledig gewijd is aan dit product.

Voor alle andere vragen kunt u contact opnemen met onze medewerkers, via e-mail op het adres (info@skynet.be) of via de telefoon op het gratis nummer 0800/23.451

1 Enkel beschikbaar voor klanten die Windows 98 of een latere versie van Windows gebruiken.