Politieberichten district Heerlen (HP 14.55 uur)

Datum nieuwsfeit: 05-11-2001
Bron: Politie Limburg-Zuid

Korps: Limburg-Zuid, plaats: Mastricht 5-11-2001 Politieberichten district Heerlen (HP 14.55 uur) Maandag 5 november 2001

Heerlen, verkeersongeval veroorzaakt onder invloed: Zondagmiddag 4 november 2001 heeft op de Kasteellaan te Heerlen een verkeersongeval plaatsgevonden waarbij twee personenautos vrijwel frontaal tegen elkaar zijn gereden, met zware schade als gevolg. Een van de bestuurder bleek onder invloed zijn auto bestuurd te hebben. Een 38 jarige automobilist uit Landgraaf is zondagmiddag omstreeks 16.10 uur betrokken geraakt bij een verkeersongeval op de Kasteellaan te Heerlen. De politie stelt nog een verder onderzoek in naar de juiste toedracht maar vermoedelijk kwam de inwoner van Landgraaf op de bochtige weg met zijn auto op de linker weghelft terecht waar hij een tegemoet komende personenauto, met een 64 jarige inwoner van Heerlen achter het stuur, vrijwel frontaal aanreed. Beide personenautos liepen bij de aanrijding zware schade op en werden weg getakeld door een bergingsbedrijf. Beide bestuurders dienden meteen na de aanrijding een alcoholblaastest af te leggen, waar bij uit de uitslag van de blaastest van de 38 jarige automobilist bleek, dat deze teveel gedronken had. Aan het politiebureau gaf zijn ademanalyse een alcoholpromillage aan van 1.6 promille. Tegen deze bestuurder werd proces-verbaal opgemaakt waarbij zijn rijbewijs werd ingevorderd. Bij verder onderzoek bleek tevens dat zijn auto niet verzekerd was en dat de herkomst van de auto onduidelijk was. De eigenaar kon in het geheel geen autopapieren overleggen. De politie stelt na de herkomst van de auto een verder onderzoek in. Mogelijk is deze van diefstal afkomstig.

Heerlen, bestuurder onder invloed:
Een 23 jarige automobilist uit Heerlen is zondag 4 november 2001 door de politie bekeurd wegens het rijden in een personenauto onder invloed van alcoholhoudende drank.
De automobilist reed zondagavond omstreeks 19.00 uur slingerend over de Kouvenderstraat te Heerlen waar hij op verschillende manieren een andere automobilist op onverantwoorde wijze probeerde in te halen. Tegemoetkomend verkeer moest herhaalde malen voor deze automobilist uitwijken. Nadat de slingerende automobilist een stopteken van de politie kreeg bleef hij gewoon doorrijden. Hij moest vervolgens klem gereden worden. Na het vaststellen dat de bestuurder alcohol gedronken had werd deze aangehouden. Aan het politiebureau gaf zijn ademanalyse een alcoholpromillage aan van 1.6 promille. Tegen de inwoner van Heerlen werd proces-verbaal opgemaakt waarbij zijn rijbewijs werd ingevorderd. Na verhoor kon de inwoner van Heerlen huiswaarts.