Politie Brabant-Zuid-Oost (3e persbericht)

Datum nieuwsfeit: 05-11-2001
Bron: Politie Brabant-Zuid-Oost

Politiebericht Eindhoven e.o. 5-11-2001

Politieberichten

Eindhoven: Diefstal tas
Maandagmiddag rond 16.15 uur is van een 67-jarige vrouw uit Eindhoven haar tas gestolen. Zij liep over het Frederik van Eedenplein richting Edenstraat. Plotseling voelde ze een harde duw in haar rug en kwam ten val. Meteen daarna trok een onbekende man meerdere malen hard aan haar tas, die zij om haar pols droeg. De vrouw riep ho, doch het gelukte de man de tas van haar pols te trekken. Direct daarop liep de man met de tas in zijn hand snel weg richting Edenstraat. De verdachte heeft een getint uiterlijk en was slank postuur. Hij droeg een gehaakte witte muts, een beige korte jack met trainingsbroek en sportschoenen. In de tas zat een portemonnee met daarin diverse pasjes, geld en persoonsbescheiden.

Eersel: Diefstal portemonnee
Maandagmorgen rond 9.30 uur is van een 35-jarige vrouw uit Eersel haar portemonnee gestolen. Ze kwam daar uit een winkel, deed haar boodschappen in de fietstas en zette haar zoontje in de fietsstoeltje. Thuis gekomen bemerkte ze dat de portemonnee uit haar jaszak gestolen was. De portemonnee werd in de middag op de Draaiboom gevonden. Uit de porte-monnee bleek vijftig gulden te zijn verdwenen. De rest van de inhoud was nog aanwezig.

Eersel: Man overleden na aanrijding
Maandagmorgen rond 11.55 uur is ten gevolge van een aanrijding op de Hees de 64-jarige R.H.C. Huijbers uit Steensel overleden. Door onbekende oorzaak geraakte hij als bestuurder van een auto daar van de weg en botste tegen een boom. Vervolgens draaide de auto om zijn as en kwam tussen twee bomen tot stilstand. Het slachtoffer werd uit de auto geslingerd en kwam in de sloot terecht. De man overleed ter plaatse.

Oirschot: Snelheidscontrole
Maandag tussen 15.20 en 18.00 uur is op de Spoordonkseweg een snelheidscontrole ge-houden. 876 voertuigen zijn gecontroleerd. 40 daarvan reden sneller dan 80 km/u. Zij kre-gen een proces-verbaal. De hoogst gemeten snelheid was 118 km/u.