Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Markt vraagt uitzendbureau als professionele partner

Datum nieuwsfeit: 05-11-2001
Bron: Ingezonden persbericht
Zoek soortgelijke berichten
Ingezonden persbericht

PERSBERICHT

Markt vraagt uitzendbureau als professionele partner

Groot verloop binnen call centers vraagt om verandering

Den Haag, 5 november 2001 - De dienstverlening van de huidige uitzendbureaus sluit niet meer aan op de behoefte van call center-bedrijven. Dat bleek tijdens het eerste HRM ledencongres van de DMSA (Nederlandse Associatie voor Direct Marketing, Distance Selling en Sales Promotion) en de CCMA (Call Center Managers Association) dat op 1 november werd gehouden. Uitzendbureaus zijn niet in staat om een juiste match te maken tussen de behoeften van de klant en de beschikbare medewerkers.

Op het eerste HRM ledencongres betoogde Kelly bij monde van Jaco Jansen, National Sales Account manager van Kelly Services, dat uitzendbureaus de handschoen moeten oppakken professionele partners van call centers te willen worden. "De eerste stap daarin is oprechte interesse en daardoor verdieping in de behoeften van de klant. Bovendien zijn professionele hulpmiddelen voor werving en selectie, opleiden en begeleiden van personeel daarbij van groot belang."

De uitzendbranche gebruikt een aanpak die in feite is achterhaald. Nog steeds worden in te veel gevallen via CV's vraag en aanbod bij elkaar gebracht. Een dergelijke manier van werken past niet meer in het huidige tijdperk van terecht kritische klanten en flexmedewerkers. In de call center-markt blijkt dit probleem groter dan in andere branches. Ruim 70% van de medewerkers is namelijk afkomstig van uitzendbureaus.

Uitzendbureaus spelen een cruciale rol bij het werven & selecteren en behoud van personeel. De enorme uitstroom binnen call centers heeft voor een deel te maken met de slechte aansluiting van de uitzendbureaus. Er wordt structureel te weinig tijd gestoken in het voortraject. Call center-bedrijven zijn gebaat bij nieuwe werving & selectiemethoden toegespitst op de call center-branche die het tij kunnen keren.

De Kelly WerkWijze biedt hiervoor een oplossing. Het is een zorgvuldig selectieproces waarin gedrags- en competentiegerichte interviews centraal staan. De Kelly WerkWijze bestaat uit vijf stappen, vanaf inventarisatie en een grondige functieanalyse tot aan rapportage en nazorg voor klant en medewerker. Een goede inventarisatie van de baan én de kandidaat bespaart alle partijen tijd en geld. Verschillende studies tonen bovendien aan, dat goed gescreende kandidaten 40% meer productief zijn dan zij die na een onzorgvuldige selectie niet goed in een functie passen en het verloop aantoonbaar terugbrengen.

Over Kelly
Kelly Services is gespecialiseerd in innovatieve werving & selectiemethodieken voor office en call center-functies. Kelly Services, Inc., opgericht in 1946 in Troy Michigan USA, behoort tot de Fortune 500 bedrijven en is sinds 1962 beursgenoteerd. Met meer dan 2.200 vestigingen verspreid over 26 landen, plaatst Kelly jaarlijks ruim 800.000 werknemers op tijdelijke of vaste basis in met name office- en call center-functies. Hierdoor neemt Kelly wereldwijd een vijfde plaats in op de ranglijst van bedrijven gespecialiseerd in het plaatsen en opleiden van personeel. In Nederland telt Kelly 18 vestigingen met het hoofdkantoor in Den Haag. Kelly is sinds 1995 ISO-9002 gecertificeerd. Meer informatie is te vinden op www.kelly.nl of bel 0800-belKELLY.

Informatie voor de pers: Zethof PR & Consultancy
Ilse Zethof
Tel.: 0297-360292 of 06-53660262
E-mail: (ilse@zethof.nl)

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie