Dutch reputation award

RAI Algemeen
5 nov 2001

DUTCH REPUTATION AWARD

Amsterdam RAI belegt op 26 november 2002 voor de eerste keer het World Reputation Forum voor topindustriëlen waar de Dutch Reputation Award voor de tweede keer zal worden uitgereikt. Amsterdam RAI wil daarmee een ontmoetingsplatform voor de top van het bedrijfsleven bieden, zodat op het juiste niveau kennis kan worden opgedaan over een geïntegreerde communicatie-aanpak door bedrijven

De Reputation Award wordt voor het eerst uitgereikt op 20 november 2001. De tweede editie van de uitreiking van de Dutch Reputation Award combineert Amsterdam RAI met het World Reputation Forum, een unieke bijeenkomst waarop de top van het Nederlandse bedrijfsleven wordt gevoed met nieuwe informatie op het gebied van marketing en communicatie. Op deze besloten bijeenkomst krijgen de CEO's van bedrijven en hun topadviseurs tevens de mogelijkheid om onderling te discussiëren.

De achterliggende gedachte is dat een onderneming extra beoordeeld wordt op de invloed die topmanagers hebben op de reputatie van een onderneming en de gevolgen daarvan.Tientallen leiders van grote internationale industrieën in Nederland krijgen op het World Reputation Forum de mogelijkheid hun kennis en visie op de 'sustainable corporate story' te toetsen én aan te vullen. Het Forum is een unieke mogelijkheid om alle verschillende onderdelen van de communicatie in hun onderlinge samenhang te bespreken op een gelijkwaardig niveau. Erkende en bekende autoriteiten zullen door het aandragen van cases, het deelnemen aan discussies en het presenteren van onderzoeksresultaten een ongekende diepgang geven aan deze unieke bijeenkomst.
Ook bij het World Reputation Forum speelt de 'reputation quotient'-checklist een grote rol. Dit reputatie-meetinstrument dat in Nederland door Blauw Research bv wordt gebruikt voor de jaarlijkse reputatiemeting van vooral grotere ondernemingen, is tevens de meetlat voor de verkiezing van de onderneming met de beste reputatie. De uitreiking van de Dutch Reputation Award 2002 is dan ook zonder twijfel een van de hoogtepunten van het World Reputation Forum. Veel van wat op topniveau aan de orde komt in het World Reputation Forum, komt terug in informatiesessies die de omlijsting vormen van het nieuwe discussieprogramma dat Amsterdam RAI gaat organiseren.Trefwoorden bij het Forum zijn: visie, vertrouwen, kwaliteit, financiële prestaties, emotionele aantrekkingskracht en maatschappelijke verantwoordelijkheid. Ze zijn de peilers waarop een moderne succesvolle onderneming is gebaseerd. Voor de inhoudelijke programmering werkt Amsterdam RAI samen met het internationale Reputation Institute dat in Nederland wordt vertegenwoordigd door professor dr. Cees van Riel, hoogleraar corporate communicatie aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam.
Amsterdam, 5 november 2001

Noot voor redacties