Akkoord inkomenspositie postbodes

TNT Post Groep NV

7 november 2001

Akkoord inkomenspositie postbodes

Dinsdagavond 6 november hebben TPG en de bonden een onderhandelaarsakkoord bereikt over de inkomenspositie van de postbodes en aanpassingen in het beloningssysteem.

Het akkoord bevat een pakket dat voor alle partijen evenwichtig is. De belangrijkste elementen daaruit zijn dat postbodes in de gelegenheid stelt om verlies aan onregelmatigheidstoelage weer goed te maken door langer te werken en door een prestatiebeloningssysteem. Omdat invoering hiervan enige tijd vergt, wordt aan de betrokken postbodes een eenmalige uitkering toegekend in 2002 ter hoogte van 1,3% van het jaarsalaris.

Daarnaast ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen