Editie 2001 NGN Netwerkcongres in Ede

Gert-Jan Tap

7 november in de Reehorst te Ede

Veel belangstelling voor 2001 editie NGN Netwerkcongres

Tiel, 8 oktober 2001 - Het Netwerkcongres dat de Netwerk Gebruikersgroep Nederland (NGN) op
7 november aanstaande organiseert geniet ook dit jaar grote belangstelling, zo blijkt uit het aantal inschrijvingen. Meer dan 400 netwerkprofessionals en andere belangstellenden hebben zich reeds aangemeld voor deze bijeenkomst die zal worden gehouden in De Reehorst te Ede. Centraal thema is dit jaar de communicatiekloof tussen het algemeen management en de netwerkprofessional.

Het centrale thema komt terug in diverse lezingen en presentaties die gehouden zullen worden door verscheidene sprekers. NGN-voorzitter Vincent Everts opent het congres bijvoorbeeld met zijn visie op de ruis in de communicatie. Het congres zal worden afgesloten door Roel Pieper die het congresthema nader zal belichten. Naast de aandacht voor het thema zal worden ingegaan op onderwerpen als: Giga Ethernet, Mobiliteit, Directory Services, ASP/internet, Beveiliging etc. en zal er onder leiding van Vincent Everts een forumdiscussie over bandbreedte gehouden worden.

Demonstratie License Calculator

Een van de lezingen heeft betrekking op de nieuwe Microsoft Licentieregeling. Eric Oukes, voorzitter van de Microsoft Special Interest Group, zal uitleg geven over deze regeling. Tijdens deze lezing zal ook een demonstratie worden gegeven van de License Calculator. Met deze calculator, die speciaal voor de NGN ontwikkeld is, kunnen Microsoft-gebruikers eenvoudig berekenen wat de nieuwe licentie-regeling voor hen betekent.

Het Netwerkcongres behandelt jaarlijks de laatste ontwikkelingen op ICT-gebied. Bezoekers kunnen op deze ontmoetingplaats ervaringen uitwisselen en kennismaken met de nieuwste ontwikkelingen. Op het speciale beursgedeelte zijn stands van verschillende netwerkleveranciers speciaal ingericht om hun netwerkproducten, diensten en oplossingen te tonen.

Het congres vindt plaats in De Reehorst in Ede. Deelname voor niet NGN-leden bedraagt Fl. 991,67/450,-Deelname voor NGN-leden bedraagt Fl. 297,50/135,- . Voor een compleet overzicht van alle sprekers en aanmelding zie www.ngn.nl

Over de Netwerk Gebruikersgroep Nederland
De Netwerk Gebruikersgroep Nederland (NGN) brengt sinds 1989 IT- en netwerkprofessionals met elkaar in contact en vormt een onafhankelijk platform waar de leden kennis kunnen opdoen en ervaringen met elkaar kunnen uitwisselen. De NGN heeft zich hierdoor ontwikkeld tot een autoriteit op netwerkgebied. De NGN heeft ca. 4.000 leden en is n van de grootste professionele en onafhankelijke netwerkverenigingen ter wereld. Zij biedt haar leden onder meer de volgende diensten:
- Het jaarlijks NGN Netwerkcongres

- Het vakblad LanVision

- Up2Date cd's met updates van netwerkprogrammatuur
- Een website (www.ngn.nl) met waardevolle discussierubrieken, software etc.

- Themadagen, lezingen en workshops

- Special Interest Groups

- Een nieuwsbrief welke twee maal per week per e-mail verschijnt
- Interessante aanbiedingen en kortingen voor leden