Politiebericht Kerkrade: inbraak in supermarkt

Datum nieuwsfeit: 07-11-2001
Bron: Politie Limburg-Zuid

Korps: Limburg-Zuid, plaats: Maastricht 7-11-2001 Politieberichten district Kerkrade (HP 14.40 uur) Woensdag 7 november 2001

Kerkrade, inbraak in supermarkt:
Woensdagmorgen 7 november 2001 heeft een inbraak plaatsgevonden in een supermarkt gevestigd aan de Hertoglaan te Kerkrade. De politie werd omstreeks 05.00 uur door een beveiligingsbedrijf van de inbraak in kennis gesteld nadat het inbraakalarm in werking was getreden. De gehele omgeving van de supermarkt werd door de politie afgezet in de hoop de inbrekers te kunnen aanhouden. Bij onderzoek bleek een ruit van de supermarkt vernield te zijn waarna de inbrekers door de ontstane opening in het bedrijf wisten te geraken. Inbrekers werden niet meer aangetroffen. Bij de zoektocht naar mogelijke inbrekers maakte de politie gebruik van een politiehond. Er werden een onbekend aantal buskaarten, telefoons en telefoonkaarten ontvreemd. Van de inbraak werd aangifte gedaan. De politie stelt een verder onderzoek in.

Landgraaf, aangehouden met gestolen auto:
Een 34 jarige inwoner van Sittard en een 44 jarige inwoner van Landgraaf zijn dinsdagmorgen 6 november 2001 door de politie aangehouden nadat bleek dat zij gebruik maakten van een gestolen personenauto.
Een politiepatrouille zag dinsdagmorgen rond 11 uur twee mannen zitten in een personenauto staande op het Jan de Witplein te Landgraaf. De auto bleek bij een snelle controle van diefstal afkomstig te zijn. Op het moment dat de politie beide inzittenden wilde gaan aanhouden probeerde de bestuurder weg te rennen, maar hij werd vastgepakt. Hij probeerde met fel verzet los te komen, maar werd geboeid waarna het verzet ten einde was. Het tweetal is voor veder onderzoek ingesloten aan het politiebureau. Met de gestolen auto bleek in de voorbije week in Nuth getankt te zijn zonder dat de benzine betaald werd. Hiervan werd door de uitbater van het tankstation bij de politie aangifte gedaan. De aangetroffen auto bleek op 5 november te Heerlen ontvreemd te zijn. Beide verdachten zijn in verzekering gesteld. De politie stelt een verder onderzoek in.

Kerkrade, gestolen auto uitgebrand aangetroffen: Ten nadele van een 30 jarige inwoner van Kerkrade werd maandag 5 november 2001 zijn personenauto van het merk Volkswagen Passat gestolen vanaf de Ursulastraat te Kerkrade. De auto werd dinsdagmorgen langs de Europaweg-Noord te Landgraaf geheel uitgebrand aangetroffen. De auto moest weggesleept worden door een bergingsbedrijf.