Politiebericht Friesland

Datum nieuwsfeit: 07-11-2001
Bron: Politie Friesland

Politiebericht Friesland: friesland 7-11-2001
Politieberichten van 7/11 (07.00 uur t/m 13.00 uur)

Fryske diken: aankondiging controles
Maandag 12 november wordt door de radarcontroleurs van het Bureau Verkeershandhaving gecontroleerd op snelheid tussen Wijnjewoude en Donkerbroek. Woensdag 14 november staat de radarwagen opgesteld langs de weg tussen Marssum en Beetgumermolen. Twee dagen later, vrijdag 16 november, wordt gecontroleerd op snelheid tussen Balk en Oudemirdum. Tevens zal in week 46 ook op de andere items van Fryske diken worden gecontroleerd: helm, gordel, rood licht en alcohol.

Makkinga: inbraak bedrijf
Afgelopen nacht werd ingebroken in een bedrijf aan de Lyclamaweg. Aan de achterzijde van het pand werd een raam opengebroken. In het kantoor werd alles doorzocht. Uit het bedrijf werden een accuboormachine, een laptop en geld weggenomen. De eigenaar, een 51-jarige inwoner van Makkinga, heeft aangifte gedaan.

Heerenveen: tasjesroof
Dinsdag omstreeks 22.00 uur werd een 85-jarige inwoonster van Heerenveen op de K.R. Poststraat ter hoogte van de kruising met de Van Maasdijkstraat door twee jongens beroofd van haar handtas. Terwijl de vrouw daar liep, kwamen twee jongens naast haar lopen en rukten haar de handtas uit de handen, waarna zij er vandoor gingen. In de handtas zaten sleutels en een kerkboek. De vrouw raakte niet gewond. De vrouw heeft aangifte gedaan. Een onderzoek in de omgeving leverde geen resultaat op.

Leeuwarden: geen rijbewijs
Dinsdag omstreeks 13.30 uur werd op de Goudenregenstraat een bestuurder van een personenauto bekeurd ter zake het rijden zonder rijbewijs. Tevens bleek dat de auto niet was verzekerd. De auto werd in beslag genomen. De bestuurder, een 26-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats, kreeg voor de geconstateerde overtredingen een bekeuring.

Heerenveen: inbraak auto
Dinsdag tussen 20.00 en 23.30 uur werd ingebroken in een personenauto, die geparkeerd stond in de K.R. Poststraat. Een zijruit van de auto werd vernield. Uit de auto werd een radio/cd-speler weggenomen. De eigenaar, een 54-jarige inwoner van Heerenveen, heeft aangifte gedaan.

Bureau Communicatie: 058 - 880 8272