Vragen PvdA over scholing van ama's

Datum nieuwsfeit: 07-11-2001
Bron: Partij van de Arbeid
Partij van de Arbeid

Den Haag, 7 november 2001

VRAGEN VAN DE LEDEN ALBAYRAK EN BARTH (BEIDEN PvdA) AAN DE STAATSSECRETARISSEN VAN JUSTITIE EN VAN ONDERWIJS, CULTUUR EN WETENSCHAPPEN

1. In vervolg op eerdere vragen van 22 januari 2001 (734) vragen wij u of u ervan op de hoogte bent dat gemeenten die asielzoekersleerlingen in het voortgezet onderwijs opvangen nog steeds knelpunten ondervinden in de onderwijshuisvesting? (1)

2. In antwoord op de onder 1 genoemde vragen heeft de staatssecretaris erkend dat de normale bekostigingsregeling niet goed bij de tijdelijkheid van het verblijf van asielzoekersleerlingen in gemeenten past. Voorts heeft zij toegezegd dat zou worden nagegaan hoe maatwerk zou kunnen worden geboden om de knelpunten op te lossen. Is dit onderzoek naar de knelpunten inmiddels afgerond? Zo ja, wat zijn de beleidsvoornemens op dit punt en wanneer zullen deze daadwerkelijk ten uitvoer worden gebracht? Zo nee, zijn de resultaten van het onderzoek op korte termijn te verwachten?

(1) Zie de brief van de VNG over ama's in het voortgezet onderwijs, 17 oktober 2001