Copaco handhaaft winstverwachting voor 2001

publicatie: 7 november 2001
na: 17.30 uur

COPACO : HANDHAAFT WINSTVERWACHTING VOOR 2001

Eindhoven : Copaco, actief op de ICT-markt en toonaangevend op het gebied van software, hardware, consultancy en ICT-opleidingen in Nederland, heeft over het derde kwartaal van 2001 een omzet behaald van ¤ 92,9 miljoen. De omzet tot en met het 3e kwartaal van 2001 bedraagt ¤ 305,1 miljoen.

Als gevolg van de in 2000 doorgevoerde herstructurering is eind 2000 afscheid genomen van een aantal productlijnen.

Resultante van een en ander laat een omzetafname over het 3e kwartaal van 14,0% en van 0,8% tot en met het 3e kwartaal zien. Deze ontwikkeling ligt in lijn met de onlangs door Gartner Dataquest gepresenteerde cijfers over de PC verkopen in Nederland.

Verwachtingen
Het bestuur van Copaco blijft van mening dat ca. 2% nettoresultaat na belasting op termijn te realiseren moet zijn. Onderdelen binnen Copaco bewijzen dat dit mogelijk is.

De huidige marktontwikkelingen zijn wereldwijd turbulent te noemen. Ondernemingen tenderen naar het uitstellen van hun (ICT-)investeringen. Copaco verwacht wanneer de marktomstandigheden niet verslechteren desondanks de beoogde winstdoelstelling voor 2001 te kunnen realiseren (een nettoresultaat van ca. ¤ 4,5 miljoen) bij minder omzet.

De aandelen van Copaco N.V. worden verhandeld aan de Amsterdamse Effectenbeurs.

Voor nadere informatie:

J.G.L.M. Reijers