Gouden Film voor The Discovery of Heaven bij Film Festival

Ingezonden persbericht

Utrecht, 7 november 2001

Gouden Film voor The Discovery of Heaven

The Discovery of Heaven is bekroond met de Gouden Film. Regisseur Jeroen Krabbé en scenarioschrijver Edwin de Vries die de prijs in ontvangst namen, vormen samen met producent Ate de Jong het productiebedrijf Mulholland Pictures. The Discovery of Heaven wordt gedistribueerd door RCV Filmdistributie.

De Gouden Film wordt uitgereikt tijdens het roulement op het moment dat een Nederlandse film 75.000 bezoekers heeft getrokken. The Discovery of Heaven, met in de hoofdrollen Stephen Fry, Greg Wise en Neil Newbon, werd uitgebracht op 18 oktober en is momenteel met 66 filmkopieën te zien in de Nederlandse bioscopen.

De Gouden en Platina Film zijn een initiatief van de Nederlandse Federatie voor de Cinematografie, het Nederlands Film Festival en het Nederlands Fonds voor de Film. Eerder werd de Platina Film al uitgereikt aan Costa! en de Gouden Film aan Ik ook van jou en Nynke.

Einde Persbericht

www.filmfestival.nl

Voor meer informatie kunt U contact opnemen met Rob Nillezen. Nederlands Film Festival, afdeling Communicatie
T 030.2303800