Winnaars 'Gouden Kaasmes' en de 'Trophique Supérieur'

Bron: Vakcentrum Levensmiddelen
Vakcentrum Levensmiddelen

07 - 11 - 2001
KAAS EN WIJN HOOGENDOORN IN GOUDA EN SPECIALITEITENHUIS ANDRÉ TIJHUIS IN BORNE WINNAARS NATIONALE COMPETITIES

In de goed gevulde congreszaal van Theater 't Spant was de spanning te snijden. Na een ware nek-aan-nek race tussen de finalisten, kon de finale-jury de uitslag van de nationale competities presenteren. De winnaars van het "Gouden Kaasmes" en de "Trophique Supérieur" voor 2001-2002 zijn respectievelijk Kaas en Wijn Hoogendoorn uit Gouda en Specialiteitenhuis André Tijhuis uit Borne. De "Boerenkaastrofee" werd gewonnen door Johan Grooten van Kaashuis De Trompwinkel, Magdalenenstraat in Alkmaar en de "Buitenlandse Kaastrofee" ging naar Gerben van Niel van Kaashuis De Trompwinkel, Beethovenstraat in Amsterdam.

Uitslagen per categorie

Gouden Kaasmes Trophique Supérieur
Kaas en Wijn Hoogendoorn - Gouda Specialiteitenhuis André Tijhuis - Borne
Peterse Kaas - Zeist Simon de Vogel Traiteur - s-Gravenhage t Kaaspunt - Oosterhout Eriks Delicatessen -Amsterdam De Kaaswaag - Papendrecht De Hoogheerlijkheid - Oud Beijerland Peterse Kaas (A. de Groot) - Almere-Stad Van Herpt Specialiteiten-Reform - Drunen

Certificering Specialiteitenwinkels
De Stichting Kaas- en Delicatessenwinkels Nederland, behorend tot de Vakcentrumgroep, certificeert jaarlijks de kaas- en delicatessenwinkels in Nederland. Bedrijven worden onder meer beoordeeld op vakkennis, assortiment, hygiëne, klantvriendelijkheid en andere voor speciaalzaken belangrijke criteria. De beste 25 bedrijven van elke categorie zijn door de Stichting Kaas- en Delicatessenwinkels Nederland uitgenodigd deel te nemen aan de nationale competities om het "Gouden Kaasmes" (Neerlands Beste Kaasspeciaalzaak) en de "Trophique Supérieur" (Beste Specialiteitenwinkel van Nederland).
Zon 160 gecertificeerde bedrijven ontvangen prachtig POS-materiaal en voorlichtingsfolders voor de consument, waarmee men de certificering nog beter kan communiceren. Met de certificering en de organisatie van de nationale competities streeft de Stichting Kaas- en Delicatessenwinkels ernaar, het niveau en de concurrentiepositie van de kaasspeciaalzaak en de specialiteitenwinkel te verbeteren. De certificering en de nationale competities zijn een initiatief van de Vakcentrumsectie Kaas & Delicatessen.