Nieuw kamerlid voor de PvdA

PERSBERICHT PvdA

Den Haag, 7 november 2001

MEDEDELING VOOR DE PERS

Vandaag is (Dr.) Jo Horn geïnstalleerd als lid van de Tweede Kamer der Staten-Generaal voor de Partij van de Arbeid. Hij volgt 03-greeth de Boer op die burgemeester a.i. van de gemeente Leeuwarden is geworden.

Jo Horn werd geboren op 16 oktober 1946 in Sittard. Hij studeerde sociologie (hoofdrichting beleidssociologie) en promoveerde in 1989 tot doctor in de rechtsgeleerdheid op een proefschrift over de effectiviteit van overheidsbeleid.

Horn bekleedde diverse functies bij de ministeries van Justitie en Binnenlandse Zaken (o.a. projectleider van het Project Reorganisatie Politie), was organisatieadviseur, gemeentesecretaris van Leiden en laatstelijk interim-manager. Voor de PvdA was hij gemeenteraadlid in Amsterdam. Een uitgebreid curriculum vitae is verkrijgbaar bij de afdeling Voorlichting van de PvdA (Fridy van Hapert 070-318 2694).

Binnen de Tweede-Kamerfractie van de PvdA gaat hij zich o.a. bezighouden met het grote stedenbeleid en een aantal justitiële onderwerpen.

Het huisadres van Jo Horn is Den Texstraat 40 boven, 1017 ZB Amsterdam, telefoon 020-623 2712 (mobiel 06-54 24 43 05). In het Tweede-Kamergebouw is hij bereikbaar via doorkiesnummer 070-318 2749 (kamer K020).