Quantum Corporation verkrijgt voorlopig dwangbevel

Datum nieuwsfeit: 07-11-2001
QUANTUM CORPORATION verkrijgt voorlopig dwangbevel waarbij IMATION QUANTUM royalties moet betalen.

QUANTUM CORPORATION verkrijgt voorlopig dwangbevel waarbij IMATION QUANTUM royalties moet betalen wegens onwettig gebruik van handelsgeheimen bij de verkoop van zijn ongekwalificeerde imitatietapes.

MILPITAS, Calif. - Quantum Corporation (NYSE:DSS), een toonaangevende leverancier van gegevensbescherming en netwerk storage, kondigt vandaag aan dat een Hoger Gerechtshof in Californië een uitspraak heeft gedaan waarbij, via een voorlopig dwangbevel, Imation Corporation (NYSE:IMN) Quantum royalties moet betalen voor het gebruik van de handelsgeheimen van het bedrijf. De uitspraak van het Gerechtshof van Santa Clara County gisteren namiddag volgt op het verzoek van Quantum om een voorlopig dwangbevel uit te vaardigen. In de uitspraak stelt de rechter, de heer William J. Elfving: "Quantum heeft blijk gegeven van een redelijke kans op succes op grond van deze zaak bij een proces. Uit onderzoek van de bewijzen is gebleken dat Imation onwettig gebruik maakt van de waardevolle handelsgeheimen van Quantum. Toen Imation zich voor het eerst tot Quantum wendde, einde 1998, was het niet in staat om hooggekwalificeerde en uiterst betrouwbare tape cartridges te produceren voor gebruik in de DLT tape(tm) drives van Quantum. De laatste twee jaar heeft Quantum Imation de benodigde handelsgeheimen, instrumenten en middelen verstrekt om gekwalificeerde DLT tape(tm) cartridges te produceren. Als gevolg hiervan is de door Imation gefabriceerde tape nu van aanzienlijk betere kwaliteit dan in 1999. Nadat Imation twee jaar lang de handelsgeheimen van Quantum heeft benut, heeft de licentieovereenkomst geschonden en maakt het nu onwettig gebruik van de handelsgeheimen van Quantum.

Quantum diende een aanklacht in op 3 oktober, nadat Imation had aangekondigd dat het een ongekwalificeerd product zou verkopen, gebaseerd op de DLTtape IV technologie van Quantum en bestemd voor gebruik in DLTtape IV drives. In de aanklacht Quantum beschuldigt Imation van onwettig gebruik van de handelsgeheimen van de onderneming, misleidende publiciteit en oneerlijke zakelijke praktijken. Als Quantum het proces wint, zal het een permanent verbod en een schadevergoeding eisen.
"Dit voorlopig dwangbevel staaft de stellingname van Quantum," zegt Michael Brown, chairman en CEO van Quantum. "Het Hof heeft de waardevolle handelsgeheimen van Quantum beschermd door te eisen dat Imation Quantum betaalt voor het gebruik ervan."
DLTtape Products
Quantum installeerde meer dan 1,7 miljoen DLTtape(tm) drives, verkocht 70 miljoen DLTtape media cartridges en heeft tienduizenden Super DLTtape(tm) drives geleverd. De DLTtape technologie van Quantum is de de facto standaard voor backup, archivering en disaster recovery van bedrijfskritische gegevens. Het logo DLTtape geeft aan dat de tape compatibel is met de geïnstalleerde drive. De SDLT 220 drive is de eerste Super DLTtape drive van de nieuwe generatie. Hij beschikt over een capaciteit van niet minder dan 110 GB en een transfersnelheid van 11MB/seconde. Hij kan bovendien miljoenen DLTtape IV media cartridges lezen die werden opgenomen op DLT 4000, DLT 7000, DLT 8000 en DLT1 drives. De nieuwe generaties Super DLT zullen in staat zijn om meer dan een terabyte gegevens op te slaan per data cartridge. Net als de vorige reeksen DLTtape drives, ondersteunen de Super DLTtape drives alle belangrijke systemen en platformen en het gamma DLTtape van Quantum wordt door alle belangrijke Independent Software Vendors (ISVs) ondersteund. U vindt meer informatie over de Super DLT products op www.dlttape.com/super.

Quantum
Quantum Corporation (NYSE:DSS) werd opgericht in 1980 en is wereldleider inzake bescherming van gegevens en netwerk storage. Het bedrijf beantwoordt aan de snel toenemende behoefte van bedrijven aan storage-oplossingen en services met hoog performante, schaalbare en gestandaardiseerde industriële componenten en connectietechnologieën. Quantum is de grootste leverancier ter wereld van tape drives en zijn DLTtape technologie is de de facto standaard voor backup, archivering en disaster recovery van bedrijfskritische gegevens. Quantum is wereldleider in het ontwerpen, produceren en ondersteunen van geautomatiseerde tape libraries, die worden gebruikt om gegevens te beheren, op te slaan en over te dragen. Quantum is niet alleen leider in het segment van de workgroup network attached storage (NAS), maar installeerde tevens het grootste aantal NAS-applicaties in de hele markt. Het verkoopcijfer van Quantum DLT en Storage Systems Group bedroeg voor het boekjaar dat eindigde op 31 maart 2001 ongeveer $1,4 miljard. Quantum Corp., 501 Sycamore Dr., Milpitas, CA 95305, (408) 894-4000, www.quantum.com.

Quantum, het Quantum logo, DLTtape, het DLTtape logo, Super DLTtape en Snap Server zijn handelsmerken van Quantum Corporation, geregistreerd in de Verenigde Staten en in andere landen. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectieve eigenaars.

Safe Harbor Statement onder de U.S. Private Securities Litigation Reform Act van 1995: dit persbericht bevat bepaalde "vooruitziende" verklaringen in het raam van de Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Deze verklaringen zijn gebaseerd op de huidige verwachtingen van het management en zijn onderworpen aan bepaalde risico's en onzekerheden.De huidige resultaten kunnen bijgevolg materieel verschillen van de hierin beschreven vooruitzichten. Omwille van bepaalde factoren kunnen de werkelijke resultaten materieel verschillen van de hierin beschreven resultaten, inclusief inherente mogelijke geschillen, bijkomende informatie die wordt ontdekt terwijl het geschil wordt voortegezet en de bijkomende risicofactoren die worden beschreven in de periodieke dossiers die Quantum overmaakt aan de Securities and Exchange Commission inclusief, maar niet beperkt tot, de risico's en onzekerheden die worden opgesomd in de sectie "Management's Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations - Trends and Uncertainties," pagina 26 tot 33, in het jaarverslag van Quantum op Form 10-Q, dat aan de Securities and Exchange Commission werd overgemaakt op 15 augustus 2001. Quantum wijst uitdrukkelijk elke verplichting af om zijn vooruitziende verklaringen up te daten of te wijzigen omwille van nieuwe informatie, toekomstige gebeurtenissen of andere elementen.

Quantum Corporation verkrijgt voorlopig dwangbevel waarbij Imation Quantum royalties moet betalen wegens onwettig gebruik van handelsgeheimen bij de verkoop van zijn ongekwalificeerde imitatietapes.

ots original text service: Quantum Corp.
Beschikbaar op internet: www.newsaktuell.be

Voor meer info, contacteer:
Julie Quattro
Quantum Corporation