Grontmij helpt bij grondexploitatie nieuwbouw Saendelft

Datum nieuwsfeit: 08-11-2001
Bron: Grontmij NV
Grontmij

Grontmij NV

8-11-2001 - Grondexploitatie nieuwbouwlocatie Saendelft

Grontmij heeft van GEM Saendelft Beheer bv opdracht gekregen om te assisteren bij het bijstellen van de grondexploitatie voor de nieuwbouwlocatie Saendelft. GEM Saendelft Beheer is een samenwerkingsverband tussen de gemeente Zaanstad en de ontwikkelingsmaatschappijen OBAN en OGS. De VINEX-locatie Saendelft ligt nabij Assendelft in de gemeente Zaanstad.

Allereerst wordt aan de hand van kwaliteitshandboeken, waarin de inrichting van de openbare ruimte is vastgelegd, een prijzenboek opgesteld. Voor dit prijzenboek heeft Grontmij Geo Informatie het prijzenbestand op bestekpostniveau overgezet in dg DIALOG. Op basis van dit prijzenbestand zijn vervolgens profielen opgebouwd. Met deze methode kan de opdrachtgever straks één op één de deelbestekken toetsen aan de grondexploitatie. Ook is hiermee het prijzenboek jaarlijks vrij eenvoudig te actualiseren.

Via detachering van een medewerker zetten we de bestaande grondexploitatie over in dg DALOG waarbij deze dan meteen wordt geactualiseerd. De vaste planeconomen van Saendelft volgen bij Grontmij een cursus dg DIALOG zodat ze in de toekomst zelfstandig gegevens kunnen actualiseren.

Wilt u meer informatie over dit project? Neem dan contact op met Joop Smits, telefoon (072) 547 57 57 of Anjo van der Burgt, telefoon (0182) 62 56 97.