AVL verwerft belang in Pierburg Instruments

AVL LIST GMBH

Expansie van de kernactiviteit 'Automobiel'

AVL verwerft belang in Pierburg Instruments

Graz, Oostenrijk, 8. November 2001 - AVL, het hoogtechnologische bedrijf met hoofdzetel in Graz, Oostenrijk, heeft een overeenkomst bereikt (afhankelijk van de goedkeuring van de antitrust-instantie) om tegen eind 2001 een meerderheidsbelang te verwerven in Pierburg Instruments GmbH, dat zijn hoofdzetel heeft in Neuss, Duitsland (met vestigingen in Fürth en Neuss), en om Pierburg Instruments Inc. in de USA over te nemen. Prof. Helmut List, CEO AVL: Deze stap draagt in aanzienlijke mate bij tot de strategische expansie van onze kernactiviteit automobiel. Wij zullen een uitstekende combinatie van deskundigheid op de gebieden van uitstoot- en brandstofmeetsystemen bereiken. De merknaam Pierburg Instruments en zijn productlijnen, die een uitstekende reputatie genieten op de wereldmarkt, zullen onafhankelijk blijven opereren.

Pierburg Instruments, met hoofdzetel in Neuss, Duitsland, en in Auburn Hills, USA, is een internationaal leverancier van instrumentatie in verband met motoren. Het bedrijf heeft 220 werknemers en een omzet van 37 miljoen EUR. Het productengamma van Pierburg Instruments, dat zowel uitstoot- en brandstofmeetsystemen als diagnostiek voor garages omvat, geniet over de hele wereld een uitstekende reputatie. De participatie van AVL biedt Pierburg Instruments toegang tot een internationaal dienstennetwerk en opent deuren tot vestigingen in grote projecten in de automobielindustrie, waar AVL verantwoordelijk is voor systeemintegratie.

AVL is het grootste particuliere en onafhankelijke bedrijf voor de ontwikkeling van powertrainsystemen met interne verbrandingsmotoren evenals instrumentatie en testsystemen. Het hoogtechnologische bedrijf AVL stel over de hele wereld 2100 mensen te werk. Een nauw contact met de klant wordt gegarandeerd via filialen en vertegenwoordigers in alle grote landen ter wereld. De omzet in 2000 bedroeg 305,2 miljoen EUR.

Dipl.-Ing. Michael Ksela, Director Marketing
AVL LIST GmbH, Hans-List-Platz 1, A-8020 Graz, Oostenrijk GSM: + 43 664 / 132 81 78, Tel. +43 316 787-383, Fax: +43 316 787-904, e-mail: (michael.ksela@avl.com)

AVL LIST GMBH

08 nov 01 17:18