Delft Instruments verkoopt gebouwencomplex aan Delft

Datum nieuwsfeit: 08-11-2001
Bron: Delft Instruments N.V.
Delft Instruments N.V.

P E R S B E R I C H T

Delft Instruments verkoopt een gebouwencomplex aan de Gemeente Delft voor EUR 6.1 miljoen.

Delft Instruments N.V. maakt bekend dat zij een intentieverklaring met de Gemeente Delft heeft getekend voor de verkoop van haar gebouwencomplex met een oppervlakte van ruim 24.000 m2 gelegen aan de Röntgenweg te Delft.

Door het beleid om zich te concentreren op een aantal kernactiviteiten is het merendeel van de bedrijven in het gebouwencomplex te Delft geen onderdeel meer van de Delft Instruments groep. Tevens hebben enkele bedrijven aangegeven te willen verhuizen naar specifiek voor hen aangepaste behuizing.

Onderdeel van de intentieverklaring is de ontwikkeling door een nog aan te wijzen projectontwikkelaar van een nieuw complex op het bedrijventerrein Delftech Park. Een van Delft InstrumentsDelft Instruments' werkmaatschappijen, Enraf B.V. (precisie niveaumeting in bulkopslagtanks) zal voor eind 2003 circa 7000 m2 van dit nieuw te bouwen complex in gebruik nemen. De Gemeente Delft zal het complex aan de Röntgenweg omvormen tot een bedrijvencomplex waar naast de bestaande huurders, die zowel uit Delft Instruments bedrijven als voormalige Delft Instruments bedrijven bestaan, op termijn ook nieuwe bedrijven een onderkomen kunnen vinden.

De overdracht van het gebouwencomplex aan de Röntgenweg zal tussen december 2002 en december 2003 plaatsvinden. De boekwaarde van het pand is lager dan de verkoopprijs maar de boekwinst is afhankelijk van diverse kosten die voor instandhouding en opruiming gemaakt moeten worden.

Delft Instruments N.V., genoteerd op Euronext Amsterdam, is de holding van een internationale groep van ondernemingen met ca. 1000 medewerkers en een jaaromzet van ruim EUR 180 miljoen. Delft Instruments verkoopt voornamelijk onder eigen regie ontwikkelde en/of vervaardigde hoogwaardige instrumenten, systemen en software voor medische, industriële en wetenschappelijke toepassingen, aangevuld met handelsproducten.

Raad van Bestuur Delft Instruments N.V. Delft, 8 november 2001

Voor nadere informatie :
M.J. Dekker, lid Raad van Bestuur Tel. + 31 15 2601210 E-mail (mdekker@delftinstruments.nl)

Delft Instruments website: www.delftinstruments.com