Politieberichten Hollands Midden

Fax 071 - 5459326
Afkomstig van: Verboon, Yvette
Datum: 8 november 2001

Aanrijding met letsel Oegstgeest (D2) Woensdag 7 november vond omstreeks 15.00 uur een aanrijding plaats op de Endegeesterlaan ter hoogte van de kruising met de Rhijngeesterstraatweg. Een 14 jarige fietser uit Katwijk naderde vanuit de richting Rhijngeesterstraatweg. Hij verkleende daarbij geen voorrang aan een automobilist die op de Geverstraat reed, komende vanuit de richting Rijnzichtweg. Een aanrijding was het gevolg. De fietser ten val. Zijn fiets kwam tot stilstand tegen de auto van een automobilist die vanuit de richting Leidsestraatweg was genaderd. De Katwijker is met onbekend letsel naar het Diaconesseziekenhuis in Leiden vervoerd.

Politie houdt verdachte aanrandingen aan Voorschoten (D4) De politie heeft maandag 5 november een 30-jarige Amsterdammer aangehouden op verdenking van een drietal aanrandingen in de periode tussen eind juni en begin september 2001. De Amsterdammer werkte voor een witgoedbedrijf en leverde apparaten bij klanten thuis af. Hierbij vonden de betastingen plaats. Inmiddels werkt de man niet meer bij het witgoedbedrijf. Mogelijk hebben zich meer incidenten voorgedaan waarbij de Amsterdammer als verdachte kan worden aangemerkt. Slachtoffers kunnen zich melden bij het politiebureau.

Rijden onder invloed Voorschoten (D4) De politie heeft op woensdag 7 november een 54-jarige automobiliste uit Voorschoten aangehouden wegens rijden onder invloed van alcohol. De automobiliste reed over de Cor van Osnabruggelaan waar zij een paaltje uit de grond reed. De automobiliste verliet de plaats van de aanrijding, maar de ter plaatse gekomen agenten konden haar verderop in de straat aanhouden. Omdat het blazen op het politiebureau niet lukte werd bij de automobiliste een bloedproef door een arts afgenomen. Het restultaat daarvan is nog niet bekend. De politie heeft de auto en het rijbewijs inbeslaggenomen. Tegen de automobiliste wordt proces verbaal opgemaakt.

Verkeersongeval Leiden (D4)
Een 22-jarige snorfietsster uit Leiden is na een aanrijding met een 58-jarige automobilist uit haar woonplaats gewond geraakt. De snorfietsster reed over de Koninginnelaan in de richting van de Lammenschansweg. Op de kruising Koninginnelaan/Lammenschansweg verleende zij geen voorrang aan de voor haar van linkskomende automobilist. Een aanrijding was het gevolg. De snorfietsster klaagde over last van haar nek. De politie doet onderzoek naar de juiste toedracht van het ongeval.

Woninginbraak Leiden (D4)
In een woning aan de Spoorlaan werd op woensdag 7 november tussen 17.00 uur en 18.00 uur ingebroken. De inbrekers werden door de bewoners die net thuis kwamen overlopen. De inbrekers gingen er direct vandoor. Zij waren de woning binnengekomen door de voordeur in te trappen. Het is nog niet bekend wat is weggenomen. De politie stelt een onderzoek in naar de inbraak.

Aanhouding na inbraak Leiden (D4)
De politie heeft donderdag 6 november omstreeks 05.00 uur een 23 jarige Leidenaar aangehouden op verdenking van inbraak. De man werd door passanten betrapt toen hij ingebroken had in een restaurant aan de Steenstraat. De man werd door agenten aangehouden toen hij in het pand geld aan het tellen was. De man wordt in de loop van de dag verhoord.

Bedreiging Alphen a.d. Rijn (D5) Woensdag 7 november vond omstreeks 13.30 uur een beroving plaats bij een autowascentrale aan de Euromarkt. Drie onbekend gebleven jongeren naderden het pand. Eén van hen ging het pand binnen en wist door bewoordingen de medewerker van het bedrijf dusdanig te bedreigen dat hij een onbekend geldbedrag aan de dader meegaf. De politie heeft in de omgeving zonder resultaat gezocht naar de daders. De politie zoekt getuigen van het voorval.

Aanrijding met letsel Zwammerdam (D5) Woensdag 7 november vond omstreeks 16.00 uur een aanrijding plaats op de Steekterweg. Een 38 jarige automobilist uit Boskoop wilde vanuit een uitrit de Steekterweg oprijden. Bij het oversteken van het parallel aan de Steekterweg gelegen fietspad zag hij echter een naderende bromfietser over het hoofd. De 36 jarige bromfietser uit Hazerswoude-Rijndijk kwam ten val en is met beenletsel naar het Elisabethziekenhuis in Leiderdorp vervoerd. Tegen de automobilist is proces-verbaal opgemaakt.

Aanrijding met letsel Nieuwkoop (D5) Woensdag 7 november vond omstreeks 16.30 uur een aanrijding plaats op de Kennedylaan. Een 81 jarige automobiliste uit Nieuwveen reed over de rotonde vanuit de richting Zuideinde en sloeg rechtsaf de Kennedylaan in. Ze liet hierbij een 21 jarige fietsster uit Nieuwkoop die in dezelfde richting niet voorgaan. De fietsster is met hoofd- en rugletsel afgevoerd naar het Elisabethziekenhuis in Leiderdorp.

Rijden onder invloed Gouda (D7)
De politie heeft op woensdag 7 november omstreeks 23.30 uur een 44-jarige automobilist uit Gouda aangehouden wegens rijden onder invloed van alcohol. De automobilist reed over de Goudse Poort in de richting van de Burgemeester van Reenensingel en had niet voortdurend zijn voertuig onder controle. In de bocht op de Goudse Poort reed hij tegen een lantaarnpaal aan. Bij de automobilist is een bloedproef afgenomen. De uitslag daarvan is nog niet bekend. Tegen de automobilist wordt proces verbaal opgemaakt.

Diefstal uit woningen Bergambacht (D8) In een woning aan de Burgemeester Winklerstraat is op woensdag 7 november tussen 08.10 uur en 19.30 uur ingebroken. De inbreker(s) wist(en) de woning binnen te komen door de hefboombjes van het raam te forceren. Vervolgens werd de gehele woning doorzocht. Weggenomen werden sieraden en een geldbedrag. Ook in een woning aan de Karekiet werd op woensdag 7 november ingebroken. Daar kwam men binnen door een raam naast een deur te forceren. De gehele woning werd doorzocht. Er werd een geldbedrag en een sieraad weggenomen.

Diefstal uit woningen Schoonhoven (D8) In een woning aan de Asserlaan werd op woensdag 7 november tussen 17.00 uur en 22.00 uur ingebroken. Men is binnengekomen via de achterzijde van de woning en daar de cilinder van de achterdeur afgebroken. In de woning heeft men de gehele boven- en benedenverdieping doorzocht. Weggenomen werd een mobiele telefoon, een portefeuille met twee paspoorten en een huistelefoon.

Diefstal uit bedrijf Lekkerkerk (D8) In een bedrijf aan de Kerkweg werd op donderdag 8 november omstreeks 01.30 uur ingebroken. Men wist het pand binnen te komen door een ruit van de toegangsdeur in te gooien. Uit een vitrine werden camera's en mobiele telefoonsweggenomen. De politie stelt een onderzoek in naar de inbraak.