Politieberichten district Binnensticht

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 8-11-2001

Politieberichten district Binnensticht, 11.45 uur
Rijden onder invloed

ZEIST Tijdens de surveillance werd woensdagnacht een man staande gehouden waarvan het vermoedde bestond dat hij gedronken had.

Omstreeks half drie controleerden de agenten de bestuurder. Na een eerste blaastest bleek dat het vermoedde juist was. De man had te veel gedronken. De 28-jarige bestuurder uit Soest werd aangehouden en voor een ademanalyse overgebracht naar het bureau. Hier bleek dat hij 1,55 promille in zijn lichaam had.

Het rijbewijs van de man werd ingevorderd en met een rijverbod van zeven uur werd hij nar huis gestuurd.

Snelheidscontrole

ZEIST Door de politie werd woensdag een snelheidscontrole uitgevoerd op de Utrechtseweg.

Tussen kwart over negen en kwart voor twaalf werden 1417 voertuigen gecontroleerd. Voor 57 bestuurders schreef de politie een bekeuring uit voor het overschrijden van de maximum snelheid van 80 km/u. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 124 km/u.

Snelheidscontrole

BILTHOVEN Op de provincialeweg N234 werd tussen half tien en kwart voor twaalf gecontroleerd op snelheid.

In totaal werden 1401 voertuigen gecontroleerd. Voor 14 bestuurders werd een bekeuring uitgeschreven voor te hard rijden. Op de provinciale weg N234 geldt een maximum snelheid van 80 km/u. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 99 km/u.