Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

De beslissende factor van Corporate identity

Datum nieuwsfeit: 08-11-2001
Bron: Rijksuniversiteit Groningen
Zoek soortgelijke berichten
Rijksuniversiteit Groningen

Easyjettisme

Bedrijven zijn er volgens Segers bij gebaat wanneer alle onderdelen van hun corporate identity met elkaar in evenwicht zijn. Raakt het geheel uit balans, dan is er over het algemeen iets mis met de bedrijfsvoering. Onevenredige nadruk op het externe imago kan een bedrijf in een kwetsbare positie plaatsen. Zo kon het gebeuren dat de nationale trots KLM werd geconfronteerd met het feit dat nieuwkomer Easyjet er in een commercial vandoor ging met de bekende 'KLM-zwanen'. Een nieuwe trend volgens Segers: "Het schaamteloos profiteren van de bekendheid van grote merken lijkt vooralsnog zeer effectief. Of het ...

Dit waren de eerste 100 woorden van de door u opgevraagde pagina uit het Nieuwsbank persberichtenarchief. Na betaling kunt u het hele persbericht lezen.
Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen




reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie