Philips Nijmegen mag korter werken

Bron: Philips
Philips

Nijmegen mag korter werken
B Philips Semiconductors Nijmegen heeft van minister W. Vermeend van Sociale Zaken en Werkgelegenheid toestemming gekregen om 3076 van zijn werknemers maximaal 50% korter te laten werken. Nijmegen had de aanvraag voor werktijdverkorting ingediend in verband met de malaise in de halfgeleiderindustrie. Philips is verheugd over de positieve reactie van het ministerie en is van mening dat die een steun betekent voor de kennisintensieve halfgeleiderindustrie in Nederland, die momenteel de diepste neergang in haar bestaan meemaakt. Of de werktijdverkortingsperiode (zes weken, met mogelijke verlengingen) voldoende is om de marktontwikkelingen het hoofd te bieden, is volgens Philips nu moeilijk in te schatten. De onderneming zal de marktontwikkelingen nauwlettend volgen om te bezien of extra maatregelen nodig zijn. ebben. Er worden geen financiële gegevens betreffende de overeenkomst bekendgemaakt. (8-11-2001)