Collecte Dierenbescherming Utrecht ook dit jaar een succes

Opbrengst van de jaarlijkse collecte van de Dierenbescherming afdeling Utrecht

Utrecht, 8 november 2001

Collecte Dierenbescherming Utrecht ook dit jaar een succes

De collecte van Dierenbescherming Utrecht en omstreken was ook dit jaar weer een succes. In totaal heeft de collecte, die jaarlijks plaatsvindt in de week van Werelddierendag, f113.516,80 opgebracht. Dat was boven de verwachtingen, de Dierenbescherming vreesde namelijk dat de opbrengst dit jaar zou tegenvallen vanwege de verminderde economische groei, en het gewijzigde afdelingsgebied. De opbrengst is een flinke steun om het werk van Dierenbescherming Utrecht het komende jaar weer mogelijk te maken.

Het werkgebied van de afdeling Utrecht en omstreken is het afgelopen jaar nogal gewijzigd. De plaatsen Groenekan, Hollandse Rading, Westbroek en Maartensdijk zijn afgestaan aan Dierenbescherming afdeling Zeist. In dit gebied werd vorig jaar met de collecte nog f4077,- opgehaald. Afdeling Utrecht heeft de gemeente Woerden erbij gekregen, maar daar werd dit jaar nog gecollecteerd door Stichting Dierenhulpverlening Woerden. Ondanks deze hap uit het afdelingsgebied heeft de collecteopbrengst van dit jaar die van het voorgaande jaar (f116.625,-) aardig benaderd.

De inzameling van diervoeding had deze keer jammer genoeg maar één locatie, in winkelcentrum Overvecht. Desondanks heeft de voedselinzameling ruim de helft opgebracht van vorig jaar, terwijl er toen drie locaties waren. Om een indicatie te geven: dit jaar werd ruim 23 kilo hondenvoer verzameld (variërend van Smulkoekjes tot Senior-brokken), zo'n 28 kilo kattenvoer, bijna vijf kilo knaagdiervoer, en een kilo vogelzaad. Het voer wordt verdeeld onder de asielen in Utrecht en omgeving, en de eigen opvang-adressen van Dierenbescherming Utrecht.

Noot voor de pers: Meer informatie bij de Dierenbescherming Utrecht e.o., tel: 030-2468866 (vragen naar Wanda Bodewitz)

Dierenbescherming afdeling Utrecht en omstreken
Mirjam Förch