Politieberichten district Sittard

Datum nieuwsfeit: 09-11-2001
Bron: Politie Limburg-Zuid

Korps: Limburg-Zuid, plaats: Maastricht 9-11-2001 Politieberichten district Sittard (HP 15.55 uur) Vrijdag 9 november 2001

Sittard, inbraak in sportschool:
In de nacht van woensdag op donderdag heeft in een sportschool gevestigd aan de Mercuriusstraat te Geleen een inbraak plaatsgevonden.

Na het vernielen van een ruit in de toegangsdeur kon de sportschool betreden worden. Uit een kast in de kantine werden een grote hoeveelheid sportspullen ontvreemd. Onder andere werden een groot aantal sporttassen met de naam van het bedrijf, Champions Gym, en ook met het opschrift, Muay Thai, ontvreemd. De eigenaar van het bedrijf heeft inmiddels van de diefstal aangifte gedaan.

Geleen, winkeldiefstal:
Een 26 jarige inwoner van Geleen is donderdagmiddag 8 november 2001 op heterdaad betrap bij het plegen van een winkeldiefstal in een supermarkt aan Zuidhof te Geleen.
Personeel van de supermarkt betrapte de klant bij het wegnemen van enkele etenswaren met een waarde van ruim een tientje. Nadat de goederen aan de kassa niet werden afgerekend werd zij aan de uitgang door het personeel ter verantwoording geroepen. De winkeldievegge zette het echter op een lopen maar werd na een korte achtervolging aangehouden. De gewaarschuwde politie nam de inwoonster van Geleen mee naar het politiebureau waar tegen haar proces-verbaal werd opgemaakt. Omdat het de eerste keer was dat tegen haar proces-verbaal werd opgemaakt, kreeg zij een transactievoorstel aangeboden van fl. 250,-.

Sittard, gewond bij verkeersongeval:
Een 19 jarige bromfietsbestuurder is vrijdag 9 november 2001 op de Urmonderbaan te Sittard ernstig gewond geraakt bij een aanrijding met een personenauto.
De bromfietsbestuurder reed omstreeks 11.30 uur over het fietspad van de Urmonderbaan komende uit Sittard en rijdende in de richting van Urmond. De automobilist reed over de hoofdrijbaan van de Urmonderbaan in dezelfde richting als de bromfietsbestuurder. Bij het naar rechts afbuigen ter hoogte van de Oude Postbaan volgde een aanrijding waarbij de automobilist de bromfietser aanreed. De bromfietsbestuurder liep daarbij zware verwondingen op aan zijn hoofd waarna hij door een ambulance met spoed werd overgebracht naar het Academisch ziekenhuis te Maastricht. Daar werd een hersenletsel geconstateerd. Het slachtoffer werd in kritieke toestand opgenomen op de afdeling Intensieve zorg. De afdeling verkeer stelt een verder onderzoek in. De politie maakt tegen de 58 jarige automobilist proces-verbaal op.