Sait-Stento levert mobiele radio's federale politie Belgie

Datum nieuwsfeit: 09-11-2001
Bron: Euronext Brussels

Euronext Brussels

Persberichten - 12/11/2001

Sait-Stento haalt contract binnen voor de belgische federale politie

Brussel/Oslo, 9 november 2001 SAIT-STENTO (Euronext: SAIT, OSE: SAI) heeft vandaag bekendgemaakt dat het een contract binnengehaald heeft voor de levering van radiocommunicatie-apparatuur aan de Belgische federale politie. Volgens het contract zal SAIT-STENTO 400 draagbare en 2500 mobiele radio-eenheden leveren. Het contract is goed voor meer dan 1 miljoen EUR.

Draadloze verbindingen die zorgen voor snelle en betrouwbare communicatie zijn essentieel voor een efficiënte werking van de politie. SAIT-STENTO zal daarom analoge radiozenders en ontvangers leveren, waaronder 400 draagbare (zakformaat) en 2500 mobiele radio-eenheden (die in de politiewagens worden geïnstalleerd).

De radio-eenheden worden nog voor het einde van het jaar geleverd en zullen door verschillende eenheden van de federale politie worden gebruikt in politiewagens en door agenten op straat. SAIT-STENTO heeft reeds communicatiesystemen geleverd aan bijv. de Noorse politie. Bovendien zijn bijna alle belangrijke politiediensten in België uitgerust met mobiele en draagbare radios en radiosystemen die door SAIT-STENTO werden geleverd.

Over SAIT-STENTO

De SAIT-STENTO Groep, genoteerd op Euronext (ticker: SAIT) en de Oslo Stock Exchange (ticker: SAI), is een toonaangevende Europese systeemintegrator en dienstenleverancier voor de professionele markt van de kabel- en draadloze technologie. De groep is het resultaat van de fusie in mei 2000 tussen het Belgische SAIT-RadioHolland en het Noorse Stento ASA. De maatschappelijke zetel werd ondergebracht in België. De onderneming heeft kantoren in Brussel, Oslo en Hamburg en vertegenwoordigingen in de rest van de wereld. SAIT-STENTO bestaat uit drie Business Units: Wireless Solutions, Wireless Network Integration en Communication and Security Systems, en de joint-venture EMG EuroMarine Electronics GmbH. De groep telt wereldwijd 1.925 medewerkers. www.sait-stento.com

Voor meer informatie kan u terecht bij:

Henk Meijer, SAIT-STENTO, Country Manager Belgium Tel. +32 370 53 68, E-Mail: (henk.meijer@saitrh.com)

Jos Verniest, SAIT-STENTO, Corporate Communication Manager Tel.+32 475 36 22 68, E-mail: (jos.verniest@saitrh.com)

Frederic Dryhoel, PR Force, Tel. +32 2 713 07 14, E-mail: (fdryhoel@prforce.com)

Bron: Sait Stento
Provider: Euronext Brussels