Zeven verwaarloosde paarden gered in Megchelen, Gelderland

Dierenbescherming

Zeven verwaarloosde paarden gered
09/11/01
Bij een boerderij in Megchelen (Gld.) heeft de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID) vandaag zeven verwaarloosde paarden en een jonge hond in beslag genomen. De paarden liepen buiten in de modder en hadden geen droge ligplek tot hun beschikking. Bij enkele dieren waren de hoeven gedurende lange tijd niet bekapt. De hond is inmiddels overleden. Het vermoeden bestaat dat het diertje is bezweken aan parvo, een uiterst besmettelijke hondenziekte. Tegen de eigenaar van de boerderij annex hondenfokkerij en paardenhandel is proces-verbaal opgemaakt.
Over de boerderij zijn in het verleden talloze klachten binnengekomen bij ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen