Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Promotie: Werking angstaanjagende gezondheidsvoorlichting

Datum nieuwsfeit: 09-11-2001
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Universiteit van Utrecht

9 november 2001, 10:30 uur

Promotie: How fear appeals work: Motivational biases in the processing of fear-arousing health communications.

Mw.drs. E.H.H.J. Das, Sociale Wetenschappen 10:30 uur

Promotor: prof.dr. W. Stroebe, copromotor: dr. J.B.F. de Wit

Het gebruik van angstaanjagende gezondheidsboodschappen in voorlichtingscampagnes kan leiden tot verschillende vertekeningen in de waarneming van zowel gezondheidsrisico's als van de potentiële oplossingen voor deze risico's. In voorlichtingscampagnes wordt veelvuldig gebruik gemaakt van angstcommunicaties met als doel mensen aan te zetten tot het veranderen van ongezonde gewoontes. Enny Das concludeert in haar proefschrift dat mensen met een ...

Dit waren de eerste 100 woorden van de door u opgevraagde pagina uit het Nieuwsbank persberichtenarchief. Na betaling kunt u het hele persbericht lezen.
Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen




reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie