Vrouw beroofd na klap met baksteen in Utrecht

Datum nieuwsfeit: 09-11-2001
Bron: Politie Utrecht

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 9-11-2001
Persberichten Utrecht stad, 10.00 uur

Autoinbreker aangehouden

UTRECHT- Op donderdagmiddag werd een 19-jarige man aangehouden nadat hij een autoinbraak had gepleegd.

Omstreeks half vijf werd er ingebroken in een auto die stond geparkeerd aan de Truus van Lierlaan. Na de inbraak zagen getuigen de 19-jarige man uit Utrecht wegrijden in een andere auto en waarschuwde de politie.

Agenten zagen vervolgens de auto rijden op de Croeselaan en na een korte achtervolging kon de 19-jarige man worden aangehouden op de Catharijnesingel. De man is ingesloten voor verhoor.

Beroving vrouw

UTRECHT- Op donderdagmiddag raakte een 51-jarige vrouw uit Utrecht gewond na een beroving.

De vrouw fietste omstreeks tien voor twee over de Leidseweg nabij het park toen ze werd tegen tegengehouden door een nog onbekende man. Deze man, 30/35-jaar, 1.70 lang met een mager postuur, vroeg om geld en sloeg vervolgens met een baksteen hard tegen het hoofd van de vrouw.

De vrouw kwam vervolgens ten val en de man liep zonder buit weg in de richting van De Munt.

De vrouw werd met een forse hoofdwond vervoerd naar het ziekenhuis. De politie heeft de zaak in onderzoek. Heeft u informatie, neem dan contact op met de politie van het district Paardenveld onder telefoonnummer 0900-8844.

Inbraak bedrijf

DE MEERN- In de nacht van donderdag op vrijdag werd er ingebroken in een bedrijf gelegen aan de Esdoornlaan.

De daders waren door het forceren van een deur het bedrijf binnengekomen maar zijn vermoedelijk toen direct weer gevlucht omdat het alarm in werking trad. Een getuige had gezien dat een personenauto met daarin 3 mannen na de inbraak hard was weggereden. Agenten zagen op de Acaciastraat de auto met hoge snelheid rijden. Toen ze de inzittenden van deze auto wilde controleren renden de inzittenden hard weg.

De bestuurder, een 21-jarige man uit Utrecht kon worden aangehouden. De politie onderzoekt nog of dit de auto en een van de daders is geweest van de eerder gepleegde inbraak.

Woninginbreker aangehouden

UTRECHT- In de nacht van woensdag op donderdag werd een 34-jarige man uit Utrecht aangehouden als verdachte van woninginbraak.

Een getuige had de 34-jarige zien lopen in een achtertuin van een woning gelegen aan het Oorsprongpark. De politie werd gewaarschuwd de en agenten troffen de man aan in een tuin. De man had een ladder in zijn hand en vertelde dat hij aan het werk was (tijd 04.30 uur). Bij nader onderzoek werd een videorecorder gevonden in de tuin en bleek dat er was ingebroken in een woning.

De man werd aangehouden en ingesloten voor verhoor.

Verdachte bekend
UTRECHT De vrouw die op woensdag 7 november in haar woning in Utrecht werd aangehouden op verdenking van betrokkenheid bij de gewelddadige dood van een 85-jarige man uit Utrecht heeft bekend.

Uit onderzoek en verhoor is gebleken dat de 19-jarige vrouw vrijdag 28 september in de namiddag het 85-jarige slachtoffer om het leven heeft gebracht. Zij heeft de man met een voorwerp uit de woning gestoken. De man overleed ter plaatse aan zijn verwondingen. Verder werd duidelijk dat de vrouw deel uitmaakte van de verzorging van het slachtoffer.

Via het programma Opsporing Verzocht werden getuigen opgeroepen contact op te nemen met de politie. Tevens werd een enkelbandje getoond dat mogelijk van de verdachte kon zijn. Na de uitzending kwamen 12 tips bij de politie binnen. Tussen de binnengekomen informatie bleek niet de gouden tip te zitten. Tijdens het verhoor gaf de verdachte aan dat het getoonde enkelbandje van haar was.

Op vrijdag 9 november wordt de vrouw voorgeleid aan de Rechter Commissaris.

Verkeerscontroles
UTRECHT- Op donderdagavond werd er van negen tot half elf een alcoholcontrole plaats op de Europalaan. In totaal werden hier 80 automobilisten gecontroleerd en niemand had hiervan teveel gedronken.

Op de Marnixbrug werd van kwart voor twee en drie uur een snelheidscontrole gehouden. In totaal passeerden hier 730 voertuigen waarvan er 67 te hard reden. De hoogst gemeten snelheid bedroeg hier 78 kilometer per uur.(50 toegestaan)