Politieberichten district Rijn & Venen, 11.55 uur

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 10-11-2001

Politieberichten district Rijn & Venen, 11.55 uur
Bekeuringen niet betaald? Auto kwijt

MAARSSEN - Een 30-jarige man uit Nieuwegein werd in de nacht van vrijdag op zaterdag omstreeks kwart over één aangehouden aan de Pieter de Hooghstraat omdat hij nog diverse boetes van verkeersovertredingen had openstaan van enkele honderden guldens.
De man werd aangehouden en zijn auto is ingenomen.

Dronken achter het stuur

MAARSSEN - Een 42-jarige man uit Nieuwegein werd in de nacht van vrijdag op zaterdag aangehouden op de A-2 met een slok op. De man werd door voorbijgangers gezien op de Zuilense Ring toen hij daar zonder verlichting in zijn auto reed. Toen de politie de bestuurder naderde en hem een stopteken gaf, werd daar niet op gereageerd. De dronken automobilist reed door naar de A-2 en op zijn weg daarheen negeerde hij een rood verkeerslicht en reed tegen de vangrail. Om ongevallen te voorkomen werd de politie-auto naast de auto van de man gereden en werd hij met sirenes en zwaailicht tot stoppen gedwongen. Toen stopte de man die vervolgens elke vorm van medewerking weigerde om het alcoholpromillage in zijn lichaam te testen.
Zijn rijbewijs werd ingevorderd en tegen de man werd proces-verbaal opgemaakt.

Brandstichters aangehouden

MONTFOORT Twee 16-jarige jongens uit Montfoort werden vrijdagochtend aangehouden. Zij worden ervan verdacht de brand in een container aan de Lange Kerkstraat te hebben aangestoken (zie persbericht 5-11-01). Beide jongens hebben hun betrokkenheid bij de brandstichting bekend. Zij werden ingesloten en in verzekering gesteld. Maandag a.s. zullen zij worden voorgeleid aan de Officier van Justitie. De politie heeft de zaak in onderzoek.