Politieberichten district Lekstroom, 12.10 uur

Bron: Politie Utrecht

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 10-11-2001

Politieberichten district Lekstroom, 12.10 uur
Man verdacht van poging doodslag

IJSSELSTEIN Een 36-jarige man uit Nieuwegein is in de nacht van zaterdag 10 november aangehouden op verdenking van poging tot doodslag.

De man was vanwege het veroorzaken van problemen, kennelijk onder invloed van alcohol, uit een horecagelegenheid aan de Voorstraat gezet. De man pikte dit niet, was in zijn auto gestapt en reed met zijn auto tegen de pui van de horecagelegenheid.

Er raakte zowel op straat als in de horecagelegenheid niemand gewond. Via de bewakingscamera hadden de medewerkers gezien wat de man van plan was. Na de klap wilden de medewerkers naar buiten, maar doordat de deur geheel was ontzet, lukte dit niet snel waardoor de bestuurder kans zag er vandoor te gaan.

De gegevens van de bestuurder zijn echter bekend en de verwachting is dat de man binnenkort zal worden aangehouden. De auto werd inbeslaggenomen. De schade aan de auto en het pand was aanzienlijk.

Auto botst op tram, twee gewonden

NIEUWEGEIN Na een botsing met een tram zaterdagnacht 10 november op de kruising A.C.Verhoefweg met de Richterslaan moesten de twee inzittenden van een personenauto naar het ziekenhuis vervoerd worden.

De bestuurder van de tram, een 47-jarige man uit Nieuwegein, en de passagiers raakten niet gewond en kwamen met de schrik vrij. Door de botsing kwam de auto met daarin de 31-jarige bestuurder uit Nieuwegein en een vrouw waarvan haar gegevens nog niet bekend zijn, klem onder de tram te zitten. De man kon op eigen kracht uit de geheel vernielde auto kruipen. Voor de bevrijding van de vrouw moest de brandweer te hulp komen. De vrouw bleek ernstig letsel opgelopen te hebben, de verwondingen van de man waren minder ernstig.

Daar er tegen de bestuurder een verdenking bestond voor het rijden onder invloed werd in het ziekenhuis aan de man zijn medewerking gevraagd voor het afnemen van een bloedproef. Dit weigerde de man echter, waarop de hulpofficier van justitie de man vorderde mee te werken aan een bloedproef. Ook dit weigerde de man waarop tegen de man proces-verbaal is opgemaakt.
De Regionale Verkeersdienst stelde een nader onderzoek in naar de toedracht van de botsing.

Mannen aangehouden voor bezit nepvuurwapen

IJSSELSTEIN Twee mannen van 23 en 34 jaar uit Nieuwegein zijn vrijdagavond 9 november aangehouden op verdenking van overtreding van de Wet Wapens en Munitie.

De politie kreeg een melding dat er een persoon tussen het Basiliekpad en Heemraadlaan uit een auto was gestapt en met gestrekte arm een op een vuurwapen gelijkend voorwerp in de lucht hield.

Na onderzoek trof de politie de bewuste auto aan op een parkeerterrein bij een sporthal, maar er zat niemand meer in de auto. Echter aan de hand van de signalementen kwam vast te staan dat de twee mannen in de sporthal moesten zijn. De politie ging daarop met kogelwerende vesten de sporthal binnen en troffen de twee bedoelde mannen aan.

In de sporttas van de 23-jarige man werd vervolgens het nepvuurwapen gevonden. Het betrof inderdaad een speelgoedwapen. Volgens de mannen ging het om een uit de hand gelopen grap.

Bromfietsers botsen

SCHALKWIJK Twee bromfietsers zijn vrijdagavond 9 november op de Schalkwijkseweg frontaal op elkaar gebotst.

Een 17-jarige bromfietser uit Utrecht reed in de richting van Schalkwijk en een 20-jarige bromfietser uit Schalkwijk reed in de richting van Houten. De twee liepen letsel op aan hun gezicht en werden vervoerd naar het Diakonessenziekenhuis.

De botsing ontstond omdat de twee elkaar kennelijk niet hebben zien aankomen. De twee bromfietsers voerden beiden geen koplicht.