Jaarvergadering Ned. Ver. van Fotojournalisten drukbezocht

Datum nieuwsfeit: 10-11-2001
Nederlandse Vereniging van Fotojournalisten

Veel leden op jaarvergadering

Zaterdag 10 november 2001 vond de drukbezochte jaarvergadering van de NVF plaats. De aanwezige leden gingen akkoord met het voorstel om de vacatures, ontstaan door het vertrek van Jaap de Boer en Marie Cecile Thijs, niet meer op te vullen. Jaap de Boer is namens het NVF-bestuur twee jaar betrokken geweest bij de Stichting Landelijke Politieperskaart en Marie Cecile zat namens het NVF-bestuur onder meer in Burafo.
Voornaamste reden om met een kleiner bestuur verder te gaan is dat voor de activiteiten die door het NVJ-secretariaat worden ondernomen, niet langer een zeven leden tellend bestuur nodig is.' Het NVF-bestuur bestaat nu uit Hans Kouwenhoven (voorzitter), Werry Crone (secretaris), Joke Hardeman (penningmeester) en de leden Cees van Alten en Jeroen van der Meijde.
Het secretariaat telde op de vergadering een kleine honderd leden, die ook het workshopprogramma met veel enthousiasme hebben gevolgd. Ook tijdens het middagprogramma bleef het druk, o.m. voor een demonstratie van KPN van GPRS, een transmissievorm waarmee de fotojournalist op een snelle manier foto's kan verzenden.

Veel leden bezochten de jaarvergadering van de NVF zaterdag 10 november 2001 (Foto Karel Zwaneveld)

Veel aandacht voor de workshop van Karel Zwaneveld en Peter Villevoye. De workshop van Karel ging over de digitale wetenswaardigheden in Photoshop. Daarna vertelde Peter Villevoye in rap tempo wat er allemaal komt kijken als je je eigen website gaat maken. (Foto Karel Zwaneveld)

Foto 3: Er was veel belangstelling voor de verschillende fotografische en digitale producten. Voor deze productpresentatie tekenden Fotovakhandel Minderman met Apple computers- en aanverwante producten, Nikon en Canon met de EOS 1D.