Rational Software introduceert Rational Suite v2002

12 november 2001

Rational Software introduceert Rational Suite v2002

~ Nieuwe versie verhoogt productiviteit softwareontwikkelteams ~

Rational Software introduceert Rational Suite v2002, met als hoogtepunten het nieuwe product Rational ProjectConsole, bredere toegang naar en verbetering van het Rational Developer Network en verbeteringen op de toonaangevende software configuratie management tool Rational ClearCase. Hiermee helpt de suite de productiviteit van softwareontwikkelteams te verhogen.

Rational Suite v2002, de zevende opeenvolgende release van Rational Suite in minder dan 3 jaar, biedt 16 goed geteste, geïntegreerde en co-released producten in acht Rational Suite edities.

"Onze klanten vertellen ons dat zij behoefte hebben aan softwareontwikkeltools die hen kunnen verlossen van de activiteiten die softwareontwikkelprojecten chaotisch en onproductief kunnen laten verlopen," zei Eric Schurr, senior vice president marketing van Rational Software. "Deze nieuwe tool en de verbeteringen in Rational Suite v2002 helpen ontwikkelaars goede software te ontwikkelen met een voorspelbaarheid en betrouwbaarheid die een belangrijke impact op hun bedrijf kan hebben."

Met Rational Suite v2002 introduceert Rational de Rational ProjectConsole, een nieuwe web-gebaseerde tool die softwareontwikkelteams tijd bespaart en projectvoorspelbaarheid en -succes helpt verhogen. Deze nieuwe tool in Rational Suite v2002 vereenvoudigt de toegang tot projectinformatie door automatisch belangrijke data over een software project te verzamelen en door dynamisch een project website te genereren. Gebruikers van de Rational Suite kunnen hierdoor de vooruitgang van projecten en de kwaliteit van software meten.

Rational heeft daarnaast de breedte en diepte van de inhoud van het Rational Developer Network vergroot. Het Rational Developer Network, dat verkrijgbaar is voor alle Rational klanten met een lopende onderhoudsovereenkomst, omvat:

S Nieuwe kenniscentra gericht op Rational RequisitePro, Rational Testing Tools, Rational ClearQuest en de IEEE Computer Society S Nieuwe uitgaven voor de Rational Unified Process en Rational Development Accelerators S Additionele webgebaseerde cursussen op het gebied van Rational Unified Process, Rational ClearCase en Rational ClearQuest

Rational heeft ook verbeteringen aangebracht in de Rational ClearCase v2002, waarmee klanten een bredere platformondersteuning en belangrijke nieuwe mogelijkheden om de productiviteit te vergroten worden geboden, inclusief: S Ondersteuning van IBM z-serie mainframes met een nieuwe versie van Rational ClearCase die draait op een IBM mainframe onder Linux S Enorme verbeteringen aan de Rational ClearCase webbrowser interface die de ondersteuning van mensen die op afstand werken verbetert. S Ondersteuning van Windows Terminal Server en Windows XP, waardoor de toepassingsmogelijkheden voor Rational ClearCase worden uitgebreid S Verbeteringen in Unified Change Management voor componentgebaseerde ontwikkeling door het bieden van een kant-en-klaar 'best practices' proces, zelfs voor complexe projecten en architecturen S Nieuwe integratie met de Sun Forte voor C++ Integrated Development Environment (IDE) en verbeterde integratie met IBM WebSphere en Sybase PowerBuilder IDEs.

Persberichten over de verschillende aspecten van Rational Suite v2002 kunt u vinden op www.rational.com (443 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Rational Software
Rational Software biedt een software-ontwikkeling platform dat de snelheid, kwaliteit en voorspelbaarheid van softwareprojecten verbetert. Deze geïntegreerde oplossing voor de gehele levenscyclus combineert de beste software-engineeringaanpak, toonaangevende tools en professionele diensten. 96 bedrijven uit de Fortune 100 vertrouwen op de tools en diensten van Rational om op een snellere manier betere software te ontwikkelen. Dit open platform wordt uitgebreid door partners die meer dan 500 aanvullende producten en diensten leveren. Rational is opgericht in 1981 en is één van 's werelds grootste softwarebedrijven. Het bedrijf telt meer dan 3500 werknemers wereldwijd en behaalde in het boekjaar dat eindigde in maart 2001 een omzet van $815 miljoen. Rational maakt deel uit van de Nasdaq-100 Index®. Voor meer informatie: www.rational.com/benelux.

Nieuw in Rational Suite v2002:

Java verbeteringen aan Rational Rose v2002
Rational Rose v2002 biedt de mogelijkheid om Java en J2EE applicaties direct van Rational Rose naar een J2EE applicatieserver te 'deployen'.

Verbeteringen aan Rational Test RealTime
Rational heeft twee nieuwe testobservatie mogelijkheden aan Rational Test RealTime toegevoegd. Rational heeft ook de gebruikerservaring verbeterd met één enkele, geïntegreerde Graphical User Interface (GUI) voor alle Rational Test RealTime tools en heeft deze geïntegreerd met de Rational productenreeks.

Rational Suite Development Studio RealTime voor UNIX Rational Suite Development Studio RealTime voor UNIX is een geïntegreerde tool suite die de uitdagingen van real-time embedded sofwareontwikkeling aanpakt. Het bevat Rational's toonaangevende ontwikkel- en testtools die de ontwikkeling van embedded software versnellen en het projectteam verenigen door in de behoeftes van het gehele team te voorzien, van het bepalen wat er nodig is tot de toepassing van het product.

Additionele platformondersteuning in Rational Unified Proces De Rational Unified Process gaat door met het bieden van toonaangevende ondersteuning voor projecten waarbij software voor het J2EE platform wordt ontwikkeld. Daarnaast biedt het nu ook gedetailleerde ondersteuning voor ontwikkelteams die overschakelen naar het .NET platform van Microsoft. De nieuwe inhoud geeft advies over manieren om de technologie te gebruiken, maar geeft ook een schema voor softwareprojectontwikkeling met het .NET platform. Daarnaast introduceert Rational nieuwe HP Bluestone Total e-Server platformondersteuning voor het Rational Unified Proces, met een schema, richtlijnen, concepten en tool mentoren.

Gedetailleerde informatie over deze uitbreidingen en de andere producten in Rational Suite v2002 is te vinden op Internet op http:www.rational.com/news/press/latestnews.jsp

Voor verdere persinformatie, fotomateriaal of een interview kunt u contact opnemen met: Yvonne van Bokhoven of Jane Timmermans van LEWIS, het IT PR bureau: Tel: +31 (0) 43 356 69 56Fax: +31 (0) 43 356 69 55 E-mail: yvonnev/(janet@lewispr.comwww.lewispr.com)

Voor meer informatie over Rational kunt u contact opnemen met Julie Brennan, Rational Software B.V.: Tel:+31 (0) 20 4546 300
Email: (jbrennan@rational.comwww.rational.com)/benelux