Vernieling aan moskee in Weert

Datum nieuwsfeit: 12-11-2001
Bron: Politie Limburg-Noord

Politiebericht Venlo 12-11-2001
Mediaberichten 12 november (16.20 uur)

Weert vernieling aan moskee

WEERT Baldadige jeugd heeft zondagavond met vuurwerk een toilet bij de moskee aan de Coenraad Abelstraat vernield. Voor de eigenlijke moskee is een was- en toiletruimte waarvan de deur blijkt opengebroken te zijn. Met vuurwerk is door de daders vervolgens de wc-pot opgeblazen. Hoe groot de schade is, is niet bekend.

Oirlo verkeersgewonden na aanrijding onder invloed

OIRLO Een 26-jarige man uit Oirlo wordt er van verdacht onder invloed van alcohol maandagmorgen een aanrijding te hebben veroorzaakt, waardoor 55-jarige man uit Venray gewond raakte en met hoofd- en nekletsel moest worden opgenomen in het ziekenhuis. De verdachte verleende s morgens rond halfacht op de kruising van de Meerloseweg en de Ericaweg geen voorrang aan de auto van een 55-jarige man uit Meerlo. Die liep bij de aanrijding die volgde ook nekletsel op, maar hoefde niet in het ziekenhuis te worden opgenomen. Bij de afhandeling van de aanrijding, bemerkte de politie dat de verdachte gedronken had. Hij is daarop aangehouden. Na verhoor is zijn rijbewijs ingevorderd, kreeg hij een rijverbod en is er proces-verbaal opgemaakt. De politie onderzoekt de precieze toedracht van de aanrijding.

Venlo arbeidsongeval

VENLO Een 49-jarige man uit Venlo is maandagmorgen gewond geraakt toen hij van een steiger viel. De man was in een bedrijf aan de Genooyerbergen bezig een steiger in elkaar te zetten. Daarbij maakte hij vermoedelijk een misstap en verviel van zon 2,30 meter hoogteruggelings op de grond. Hij is met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht. De politie heeft de Arbeidsinspectie in kennis gesteld.

Venlo 452 bekeuringen bij Straatmaat

VENLO 452 bekeuringen heeft de politie van het district Venlo afgelopen week uitgeschreven in het kader van het project Straatmaat. Ook nu weer de meeste (188) wegens fout parkeren. Opvallend zijn verder de 55 (brom)fietsers die zijn bekeurd omdat ze zonder licht reden. Alle andere bekeuringen waren voor overtredingen als het rijden rood licht, fietsen in het voetgangersgebied en rijden in gesloten verklaringen.

Swalmen 34 bekeuringen bij snelheidscontrole

SWALMEN Bij een snelheidscontrole op de Bosstraat heeft de politie maandagmorgen 34 automobilisten bekeurd die harder reden dan de toegestane snelheid van 30 km/u. Ondanks dat er pas bekeurd is vanaf 40 km/u bleken van de 123 voorbijgangers er nog ruim 25% te hard te rijden. De hoogste snelheid was zelfs 70 km/u. Dat kost een bekeuring van fl. 465,00.