Overleden vrouw medewerker Politie Regio Utrecht

Extra regionaal persbericht, 17.40 uur

Onderzoek Rijksrecherche

Overleden vrouw medewerker Politie Regio Utrecht

UTRECHT - De 28-jarige vrouw uit Zeist die zondagmorgen na bezoek aan een feest in een horecagelegenheid in Zaandam overleed is een medewerker van de Politie Regio Utrecht. Zij werkte op de afdeling Service van het district Binnensticht in Zeist. De even oude vrouw uit IJsselstein, die korte tijd in coma heeft gelegen, is eveneens medewerker van het Utrechtse politiekorps. De twee vrouwen bezochten het feest in hun vrije tijd met twee andere collegas.

Het nieuws van het overlijden van de collega heeft diepe indruk op de medewerkers van het politiekorps gemaakt. Namens het korps hebben korpsbeheerder mevrouw mr. A.H. Brouwer-Korf en korpschef mr. P. Vogelzang inmiddels hun deelneming betuigd aan de nabestaanden. De vrouw uit IJsselstein heeft het ziekenhuis inmiddels verlaten.

De Hoofdofficier van Justitie in Haarlem heeft de Rijksrecherche verzocht om een onderzoek in te stellen naar het gebruik en de herkomst van XTC-pillen en eventuele betrokkenheid daarbij van Utrechtse politiemedewerkers. De Rijksrecherche wordt hierin bijgestaan door de Politie Regio Utrecht en de regiopolitie Zaanstreek-Waterland.