Telindus herziet haar vooruitzichten voor het jaar 2001

Bron: Euronext Brussels

Euronext Brussels

Persberichten - 12/11/2001

Telindus herziet haar vooruitzichten voor het jaar 2001 naar aanleiding van de gewijzigde marktomstandigheden

Vooruitzichten voor het lopende boekjaar

Heverlee, België, 12 november 2001De recente onzekere marktomstandigheden waarbij nieuwe orders veelal worden uitgesteld, weerspiegelen zich voor de Telindus Group in aanzienlijk lagere bestellingen tijdens de recente maanden september en oktober. Rekening houdend met deze gegevens herzag het management haar resultaatsvooruitzichten voor het tweede semester.

De meest recente forecast voor het lopende boekjaar voorziet bedrijfsopbrengsten ten belope van ongeveer Eur 650 Miljoen ten opzichte van Eur 559 Miljoen in het vorige boekjaar. Voor de tweede jaarhelft wordt een operationeel nulresultaat verwacht.

Teneinde de rentabiliteit van de groep in deze moeilijkere marktomstandigheden snel te herstellen, werkt het management momenteel aan een plan om de kostenstructuur aan deze gewijzigde situatie aan te passen. Het plan zal worden voorgesteld op de vergadering van de Raad van Bestuur en aan de andere bevoegde organen binnen de Telindus groep. Voor eind november 2001 zal verdere berichtgeving hieromtrent volgen.

Telindus Group
De Telindus Group (genoteerd op Euronext Brussel, ticker TEL) is de Europese expert inzake data- en telecommunicatie netwerken, van Belgische origine.

De expertise van de Telindus omvat de meest uitgebreide domeinen van de moderne telecommunicatietechnologie, zoals LAN, WAN, Internet en E-business, network access en -security, VOIP, VPN, vaste en mobiele communicatie.

De in 1969 opgerichte Telindus Group stelt meer dan 2 400 mensen te werk in een zestigtal vestigingen in zeventien landen. Daarnaast beschikt de groep over een uitgebreid netwerk van vertegenwoordigers in de rest van Europa en in de andere continenten.

Telindus heeft een uitgebreide klantenkring en kan in praktisch elke industriële sector zowel regionale als pan-Europese referenties voorleggen.

Telindus' hoofdzetel bevindt zich op Geldenaaksebaan 335, B-3001 Heverlee in België.
Meer informatie over de diensten en netwerk-oplossingen van Telindus vindt u op: www.telindus.com.

Financiële kalender :

Perscommuniqué jaarresultaten 2001 : Vrijdag 1 februari 2002 Algemene Vergadering 2001 : Vrijdag 24 mei 2002

Bron: Telindus
Provider: Euronext Brussels