Politieberichten district Rijn & Venen

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 12-11-2001

Politieberichten district Rijn & Venen, 10.10 uur
Alcoholcontroles

WOERDEN / MAARSSEN Op zondag 11 november heeft de politie op twee locaties een alcoholcontrole gehouden.

In de ochtend werd van zeven tot acht uur bij de afrit van de rijksweg A12 in Woerden gecontroleerd. Geen van de 105 bestuurders die een blaastest moesten afleggen, bleek (teveel) te hebben gedronken.

Eveneens tussen zeven en acht uur in de ochtend werd gecontroleerd op de afrit van de A2 bij de Zuilense Ring. Van de 60 bestuurders die een blaastest moesten afleggen, blies één bestuurder een `A` (Alarm), hetgeen betekende dat hij hoogstwaarschijnlijk teveel had gedronken. De man, 37 jaar oud en afkomstig uit Utrecht, werd aangehouden.

Bij de ademanalyse op het politiebureau blies de man precies de wettelijk grens van 0,5 promille. Hij werd vervolgens weer heengezonden.

Auto raakt van de weg

WOERDEN Op zondag 11 november is een automobilist van de weg geraakt. Hij werd naar het ziekenhuis vervoerd.

Rond drie uur in de middag reed een 37-jarige automobilist uit Woerden over de Geestdorp, komende uit de richting van Harmelen en gaande in de richting van Woerden. Bij hem in de auto zat een 34-jarige man uit Woerden. In een bocht naar rechts haalde hij twee voorliggers in, maar terwijl hij de tweede auto passeerde, zag hij dat een tegenligger hem naderde. Hij stuurde sterk naar rechts, raakte daardoor in een slip, belandde in de linkerberm, botste tegen een boom en kwam in een sloot tot stilstand. De bestuurder liep daarbij hoofdletsel op en zijn passagier kwam met zijn benen tussen de auto en de oever van de sloot terecht.

Zowel de brandweer, GG & GD als de politie kwamen ter plaatse. Beide slachtoffers zijn per ambulance naar het Hofpoortziekenhuis in Woerden vervoerd. De bestuurder bleek niet te hebben gedronken.