Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Talrijke initiatieven om ICT-gebruik in MKB te stimuleren

Datum nieuwsfeit: 12-11-2001
Bron: Ingezonden persbericht
Zoek soortgelijke berichten
Ingezonden persbericht


Rijswijk, 12 november 2001

Talrijke initiatieven om ICT-gebruik in het MKB te stimuleren

Seminar ICT in het MKB ook in andere regio s

Tijdens het druk bezochte seminar ICT in het MKB , dat ICT dienstverlener KB3 uit Rijswijk op 6 november jl. i.s.m. MKB Den Haag organiseerde, bleek dat er in Nederland tal van initiatieven zijn om het ICT-gebruik in het MKB te stimuleren. Aangezien dit seminar tegemoet kwam aan de informatiebehoefte van de aanwezige ondernemers, zal KB3 meer van dit soort seminars ook in andere regio s gaan opzetten. Daarbij wordt tevens samenwerking gezocht met al bestaande initiatiefnemers om het ICT-gebruik bij het MKB te stimuleren.

Veelheid aan initiatieven

Op 6 november jl. organiseerde het ICT-bedrijf KB3 in samenwerking met MKB Den Haag het seminar ICT in het MKB , voor Haagse MKB ondernemers. Onder andere Hella Voûte-Droste, lid van de Tweede Kamer (VVD) en Bruno Tideman, Voorzitter van MKB Den Haag, lieten tal van initiatieven ter stimulans van het ICT-gebruik in het MKB de revue passeren.

Allereerst presenteerde het ministerie van Economische Zaken in juli 2001 de nota Het MKB in De Digitale Delta , een plan van aanpak ter stimulering van de toepassing van Internet en electronic commerce door het MKB. Hiertoe heeft minister Jorritsma van Economische Zaken destijds 50 miljoen gulden extra uitgetrokken.

Daarnaast zijn er o.a. nog de volgende initiatieven:


- Nederland gaat digitaal , een brancheprogramma om ICT-gebruik te stimuleren (www.nederlandgaatdigitaal.nl);

- Sp.OED, onderdeel van De Digitale Delta (www.ez.nl);

- Over de digitale drempel , een project dat het gebruik van ICT en verdere professionalisering in de sectoren detailhandel en ambachten wil stimuleren (www.O3D.nl);

- Syntens: ICT workshops voor het MKB (www.syntens.nl);

- IC&T, een initiatief van FENIT en MKB Nederland: o.a. marktonderzoek naar ICT-gebruik binnen het MKB, speciale bijeenkomsten voor branche-organisaties en het opzetten van een digitaal centrum (www.fenit.nl);

- Seminarreeks ICT in het MKB door KB3, (www.kb3.nl).
Concrete adviezen

Aangezien KB3 bij haar klanten en prospects merkt, dat veel van de bovenstaande initiatieven ver van de MKB-ondernemer afstaan, wil KB3 elk kwartaal in een bepaalde regio het seminar ICT in het MKB organiseren. Hierbij spreken niet alleen vertegenwoordigers van eerdergenoemde initiatieven, maar wordt de aanwezige ondernemer concreet geholpen om hun ICT-gebruik (beter) te regelen.

Wij hebben voor het seminar van afgelopen dinsdag allereerst aan de ondernemers die zich hadden opgegeven een vragenfax gestuurd, om te inventariseren waar de informatiebehoefte lag inzake het ICT-gebruik binnen de onderneming , aldus Mark van der Snel, Managing Director van KB3 B.V. Speerpunten bleken te zijn: beveiliging van de ICT, meer omzet halen uit de website en het (uitbesteden van) ICT-beheer. Deze punten hebben wij tijdens het seminar aan de orde laten komen. Na afloop heeft iedereen een reactieformulier meegekregen, waarop men kon aangeven op welk vlak men een vrijblijvend aanvullend advies wilde hebben. Op deze manier willen we de MKB-ondernemer daadwerkelijk op weg helpen.

Voor de organisatie van de komende seminars, zal KB3 o.a. samenwerking zoeken met regionale MKB verenigingen (zoals MKB Den Haag) en met organisaties als Syntens en Nederland ICT.

Over KB3

KB3 is een ICT-dienstverlener te Rijswijk, gespecialiseerd in het beheer van systemen en netwerken. Met name de dienst Remote Beheer, het pro-actief op afstand beheren van de ICT-infrastructuur van een bedrijf, is voor veel MKB-bedrijven een goed alternatief voor een vaste systeembeheerder. Aangezien KB3 vanuit hun Network Operating Center (NOC) meerdere netwerken op hetzelfde moment kan beheren, kan Remote Beheer het MKB aanzienlijke kostenbesparingen opleveren. Daarnaast heeft de ICT-infrastructuur een hogere stabiliteit en kan de MKB-ondernemer gebruikmaken van een 24-uurs service, voor zowel de KB3 Helpdesk als voor het pro-actieve monitoren.


- EINDE BERICHT -

Achtergrondinformatie (

Noot voor redacties

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie