Grolsch, Grundig en Pathé samen in nieuwe Horeca formule

Bron: Grolsch NV
Grolsch NV

Grolsch, Grundig en Pathé samen in nieuwe Horeca formule

Grolsch, Grundig en Pathé hebben in samenwerking met Haak Consult een nieuwe Grand Café formule ontwikkeld gebaseerd op het thema film. De bouw van de eerste vestiging aan de ArenA Boulevard is inmiddels begonnen en de verwachting is dat er in diverse steden in Nederland de komende jaren vestigingen zullen worden geopend.

Grolsch CineCafé gaat uit van het basisconcept van film: illusie. De kleurstelling is gebaseerd op sepia/duotone, het thema is film en de bezoeker kan realiteit en illusie niet meer onderscheiden. De CineCafé bezoeker kijkt naar een film, maar waant zich ook acteur in deze film. Op de eerste etage is een mini-Tuschinski nagebouwd dat is af te huren voor kleine groepen, maar waar ook, in samenwerking met bijvoorbeeld het Filmmuseum, bijzondere films worden geprogrammeerd. Tevens kan de bezoeker in het café middels nieuwe technieken direct stoelen reserveren in de naastgelegen Pathé bioscoop. Tevens bestaan concrete plannen om ook televisieprogramma's op te nemen en uit te zenden vanuit Grolsch CineCafé ArenA.

De formule ontleent haar kracht aan de unieke synergie tussen de merken van Grolsch, Grundig en Pathé op het gebied van film. Grolsch ziet in het CineCafé film en het merk op een nieuwe wijze verbonden en uitgedragen aan de consument. Grundig heeft een mogelijkheid om het publiek in een prettige ambiance verder kennis te laten maken met haar merk en de allernieuwste apparatuur. Pathé biedt haar bioscoop publiek de mogelijkheid om van 'een filmpje pakken' een avondje uit te maken.

De franchiseformule zal onder de naam Grolsch CineCafé Nederland BV worden geëxploiteerd. De aandelen van Grolsch CineCafé Nederland BV zijn in handen van Grolsch en Haak Beheer BV. Er is voor de eerste vestiging inmiddels overeenstemming bereikt met een exploitant.

De opening van deze eerste vestiging staat gepland medio december 2001.

Voor vragen en/of professionele persfoto's kunt u bellen met:

GROLSCH CINECAFE NEDERLAND BV
P/a Haak Consult BV