Extratainment lanceert games voor mobiele telefoon

Datum nieuwsfeit: 12-11-2001
Bron: Ingezonden persbericht

Rotterdam, 12 november 2001

EXTRATAINMENT LANCEERT GAMES VOOR MOBIELE TELEFOON

Het Rotterdamse entertainmentbedrijf ExtraTainment lanceert zijn nieuwe lijn games voor de mobiele telefoon. Het bedrijf heeft in totaal vier games ontwikkeld die gespeeld kunnen worden op alle mobiele platformen zoals SMS, Picture SMS, WAP en I-mode.

De games bieden een grote variatie aan spannende settings. Met Mobile World Cup kan de speler zijn eigen voetbalteam naar de WK-finales leiden. In Android Battle bevindt de speler zich midden in een strijd tussen de planeten. The Booze Connection speelt zich af in het corrupte Chicago van de jaren 30, terwijl Challenge of the Knights je meeneemt naar de Middeleeuwen voor een toernooi aan het hof van de koning.

Alle games kunnen gespeeld worden door meerdere personen tegelijkertijd, zodat deelnemers het tegen elkaar moeten opnemen. De games kunnen met alle bestaande types telefoon gespeeld worden, waaronder toestellen met SMS, Picture SMS, WAP-telefoons en I-mode. Elk van de vier games wordt ondersteund door een officiële website, waaraan de spelers zelf actief kunnen bijdragen.

ExtraTainment biedt de games direct aan netwerkoperators aan. Voor een exclusieve preview van het spel Android Battle, zie de officiële website: www.androidbattle.com

ExtraTainment wordt wereldwijd gezien als een van de toonaangevende bedrijven op het gebied van creëren en leveren van mobiele multimedia content. ExtraTainment biedt streaming, narrow bandwidth entertainment content zoals cartoons, animaties en games voor de mobiele markt via SMS, WAP, 3G (UMTS; Universal Mobile Telecommunications System), Pocket PC's en Internet. Dankzij de narrow bandwidth multimedia content van ExtraTainment kunnen mobiele netwerken nu al multimedia content aanbieden over het huidige netwerk zonder de aanwezigheid van een broadband infrastructuur zoals 3G. De cartoons van ExtraTainment kunnen bekeken worden via lage- en medium snelheid GSM en GPRS netwerken, waardoor men een 3G ervaring krijgt over een 2G netwerk. De content is voor een jong publiek, is niet gebonden aan taal en cultuur en leent zich daardoor bij uitstek voor de internationale markt. ExtraTainment levert ook content gericht voor de locale markt in Europa, Azië en Australië.

Meer informatie over ExtraTainment is te vinden: Internet corporate www.extratainment.com Internet entertainment www.extratainment.com/cartoonmayhem.html WAP phones www.waptoons.com Pocket PC's www.pockettainment.com

Noot aan de redactie:

Voor meer informatie kunt u zich wenden tot Mijke Niks, manager public relations, via telefoonnummer 010 4390200, fax 010 4390210 of e-mail (mijke.niks@extratainment.com).

Voor beeldmateriaal en downloads van ExtraTainment games, cartoons, logos en banners kunt u terecht op: www.extratainment.com/media_pressim.htm