Looneis minimaal 2,25 en maximaal 4 procent

Datum nieuwsfeit: 12-11-2001

CNV

CNV: Looneis minimaal 2,25 en maximaal 4 procent

De CNV-bonden zullen tijdens de CAO-onderhandelingen in 2002 minimaal 2,25 procent loonsverhoging eisen en maximaal 4 procent. Dit heeft het Algemeen Bestuur van het CNV vandaag besloten. CNV-voorzitter Doekle Terpstra spreekt van 'een goed onderbouwde en verantwoorde looneis waarmee de werkgelegenheid niet in gevaar wordt gebracht. Per sector zullen wij bezien wat er bovenop het minimum van 2,25 procent kan worden gevraagd. De ontwikkeling van de topsalarissen en winstgevendheid zijn hierbij belangrijke gegevens. Daarnaast blijven wij ons inzetten voor gezond werk, employability en zorg en arbeid.'

...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen