Politieberichten Eindhoven e.o.

1ePersberichtdinsdag13november2001

Politieberichten

Eindhoven: Verdachte aangehouden
Maandagavond om 21.00 uur is in een gebouw van het AZC op de Oirschotsedijk een 16-jarige jongen uit Eindhoven aangehouden. Daar had hij een poederbrandblusapparaat leeg-gespoten. Bij zijn aanhouding schopte en sloeg hij een bewakingsmedewerker. Verdachte is overgebracht naar het politiebureau.

Eindhoven: Alcohol
Dinsdagmorgen rond 0.50 uur is op de Kanaaldijk Zuid een 50-jarige automobilist uit Eindhoven aangehouden. Bij controle bleek de man gedronken te hebben. Hij blies 1,20 pro mille. Zijn rijbewijs is ingevorderd. Verdachte kreeg een rijverbod van 5 uur opgelegd en een proces-verbaal.

Eindhoven: Roodlichtcontrole
Dinsdagmorgen tussen 9.00 en 10.45 uur is op de Geldropseweg een roodlichtcontrole gehouden. 18 automobilisten kregen een proces-verbaal voor het negeren van het rode licht. Een automobilist kreeg een bon omdat zijn auto niet APK gekeurd was.

Helmond: Aanrijding met gewonde
Maandagavond rond 19.30 uur raakte bij een aanrijding op de Hoofdstraat een 34-jarige snorfietser uit Mierlo gewond. Hij reed daar richting Geldrop. Uit tegenovergestelde richting kwam een 28-jarige automobilist uit Helmond gereden. De automobilist draaide plotseling linksaf en verleende daarbij niet de vrije doorgang aan de snorfietser. De snorfietser klaagde over pijnlijke knieën.

Helmond: Lastige man aangehouden
Maandagavond rond 20.30 uur is op de Markiesstraat een 36-jarige man uit Helmond aan-gehouden. Daar had hij een raam van een woning besmeurd. De gewaarschuwde politie sprak de man daarop aan. Deze nam dat niet en voegde zeer onwelvoeglijke taal naar de agenten. Hierop is hij aangehouden en overgebracht naar het politiebureau.

Geldrop: Controle verlichting
Maandagavond is op de Slachthuisstraat een verlichtingscontrole gehouden. 86 voertuigen zijn gecontroleerd. 18 daarvan kregen een proces-verbaal voor het niet voeren van de juiste verlichting.

Best: Inbraak in een bedrijf
Afgelopen nacht is ingebroken in een bedrijf aan De Waal. Aan de voorzijde van het pand is een raam geforceerd. Uit het pand verdwenen een aantal computers.

Deurne: Diefstal auto
Dinsdag tussen 0.05 en 7.00 uur is vanaf de Hoofdstraat een beige personenauto, Opel Vectra, kenteken HX-BD-74, gestolen.

Middelbeers: Snelheidscontrole
Dinsdag tussen 8.30 en 10.50 uur is op de Westelbeersedijk een snelheidscontrole gehouden. 343 voertuigen zijn gecontroleerd. 51 daarvan reden sneller dan 80 km/u. Zij kregen een proces-verbaal. De hoogst gemeten snelheid was 120 km/u.