Dick van den Broek Humphreij (EVO) nieuwe topman bij IRU

Datum nieuwsfeit: 13-11-2001
EVO, Ondernemersorganisatie voor logistiek en transport

Dick van den Broek Humphreij (EVO) nieuwe topman bij IRU

Mr. Dick van den Broek Humphreij, algemeen directeur van verladersorganisatie EVO, is vrijdag in Genève verkozen als lid van de Raad van Bestuur van de Internationale Wegvervoerorganisatie IRU.

De IRU is een mondiale organisatie met 151 lidorganisaties uit 68 landen, die zich inzet voor de belangen van het personen- en goederenvervoer over de weg. IRU beschikt over diverse kantoren in de wereld, zoals Brussel en Moskou. De IRU geldt als de meest vooraanstaande lobbyorganisatie in Europa op het gebied van het verkeer en vervoer.

Zowel op mondiaal niveau als binnen de Europese Unie moeten de komende jaren belangrijke keuzes gemaakt worden op het gebied van mobiliteit, infrastructuur en milieu. IRU heeft als een van de eerste organisaties een strategie ontwikkeld om de CO2 reductiedoelstellingen te halen. IRU zet zich verder in om het wegvervoer meer te integreren met andere modaliteiten.

Dick van den Broek Humphreij is sinds november 1997 algemeen directeur van verladersorganisatie EVO. EVO vertegenwoordigt de logistieke belangen van ruim 34.000 ondernemingen in handel, industrie, bouwnijverheid en agrarisch bedrijfsleven.