Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Radiocommercial 'Margreet ' genomineerd voor Gouden Loeki

Datum nieuwsfeit: 14-11-2001
Vindplaats van dit bericht
Bron: Vakopleiding Transport en Logistiek
Zoek soortgelijke berichten
Vakopleiding Transport en Logistiek


31 OKTOBER 2001
Een maand onderweg

Imagocampagne 'Chauffeur Worden' van Vakopleiding Transport en Logistiek gaat goed van start

Een maand na de start van de meerjarige imagocampagne is het tijd om een eerste balans van 'Chauffeur Worden' op te maken. De site www.chauffeurworden.nl , die sinds 25 september jl. officieel online is, is de afgelopen maand goed bezocht. Al meer dan 17.288 personen hebben de site bezocht. Zo'n 500 personen hebben zich via de site aangemeld om chauffeur te worden. Ook zijn er 353 verzoeken om informatie binnengekomen en zijn er 338 nummerborden aangevraagd. De doelstellingen van de campagne zijn daarmee ruimschoots gehaald. Bovendien is de radiocommercial 'Margreet ' genomineerd voor de Gouden Loeki van de maand oktober.

Deze speciale imagocampagne is gericht op het verbreden van het beeld van het beroep chauffeur en moet zorgen dat de krapte op de arbeidsmarkt wordt verminderd (2001: 3.600 vacatures). Uit imago-onderzoek blijkt dat het bestaande beeld van de chauffeur vooral dat van de internationaal chauffeur is. Er zijn echter vele typen chauffeurs, vele soorten vervoer en vele mogelijkheden in het wegtransport. De campagne laat zien dat er voor iedereen perspectief zit in het transport en richt zich ook specifiek op de nog ondervertegenwoordigde doelgroepen in het chauffeursvak zoals vrouwen (2%) en allochtonen (4%). De werkgelegenheid binnen het beroepsgoederenvervoer is in 2000 met 4 % gestegen, terwijl het landelijk gemiddelde op 2,3 % ligt. Er is dus een grote behoefte aan nieuwe chauffeurs.

www.chauffeurworden.nl
De site geeft uitgebreide informatie over de mogelijkheden om chauffeur te worden. De diverse soorten wegvervoer worden belicht en bezoekers kunnen kennismaken met het leven en werken van verschillende chauffeurs. De ervaren chauffeur, Paul Smelt, beantwoordt wekelijks allerlei vragen over het chauffeursvak. Hij heeft inmiddels al meer dan 75 vragen beantwoord. De vragen variëren van "Hoeveel gehaktballen eet je nu per week?" tot "Is het duur om vrachtwagenchauffeur te worden?" en "Ik ben 42 jaar, ben ik nu te oud om chauffeur te worden?".

Nummerbordactie
Als ondersteuning van de campagne worden 15.000 nummerborden met de opdruk: www.chauffeurworden.nl ingezet. Ze zijn verkrijgbaar via antwoordkaarten in Truckstar en Routiers. Ook worden ze rechtstreeks naar de transportbedrijven gestuurd en kunnen ze op de site worden aangevraagd. Inmiddels hebben 338 chauffeurs deze nummerborden voor hun voorruit liggen. Op deze manier fungeren de huidige chauffeurs als ambassadeurs van het vak. Aan deze actie is een prijsvraag verbonden. Vrachtwagens met het nummerbord voor de voorruit worden in het hele land door zogenaamde 'mystery ladies' gefotografeerd en de winnaars zijn medio december op de site te zien. Voor de gespotte chauffeurs staan verschillende prijzen klaar.

Radiospot genomineerd voor Gouden Loeki
De radiospots haken ook op de nummerbordactie in. Er zijn vijf verschillende radiocommercials die in week 40, 41 en 44 te horen waren. Eén van deze radiocommercials, Margreet, is genomineerd voor de Gouden Loeki van de maand oktober. De commercials zijn tevens op de site www.chauffeurworden.nl te beluisteren.

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie